MIXX Awards 2019: najwięcej nagród dla OLX i IKEA, Abstra i Durex z Best in Show. Jacek Świderski z nagrodą za całokształt
Po raz trzynasty rozdano nagrody w konkursie IAB MIXX Awards na najlepsze digitalowe kampanie reklamowe. Po cztery statuetki zdobyły kampanie OLX i IKEA, nagrodę dla najlepszego projektu (Best in Show) zdobyła Grupa Abstra za youtubowy kanał „Jak TO robić” dla marki Durex. Agencją roku zostało Saatchi & Saatchi IS, domem mediowym roku – OMD. Reklamodawcą roku został Bank BNP Paribas, człowiekiem roku Dawid Szczepaniak z VMLY&R. Prezes Grupy Wirtualna Polska Jacek Świderski otrzymał Nagrodę Specjalną IAB Polska za całokształt dokonań.
O nagrody IAB MIXX Awards walczyły w tym roku 42 kampanie reklamowe, które otrzymały łącznie 56 nominacji w 16 kategoriach konkursowych. Jury złożone z przedstawicieli agencji, wydawców, domów mediowych i reklamodawców oceniało je jako całość, biorąc pod uwagę zarówno strategię, kreację, wykonanie i wykorzystanie mediów, jak również rezultaty i ROI. Przewodniczącą jury były Anna Iller, branded content manager Allegro.
Złote statuetki przyznano kampaniom „Ekstraklasa Games” w kategorii Games & eSport, „Jak TO robić?” w kategorii Content Marketing oraz „NIE JEM” w kategorii Public Service, non-profit campaign & CSR.
Po cztery nagrody, najwięcej w konkursie, zdobyły projekty OLX „A co gdyby…?” oraz IKEA „Z nogą w drzwiach, czyli stand-up w sypialni”.
–Tegoroczne obrady członków jury MIXX Awards to trzy dni intensywnych i burzliwych dyskusji. Przy niektórych kategoriach nie mieliśmy wątpliwości co do wyboru zwycięzcy, w innych zajęło nam to trochę więcej czasu ze względu na wyrównany, wysoki poziom zgłoszonych kampanii. Zdecydowanie w tym roku wyróżnia się nowo powstała kategoria content marketingu, w której mieliśmy najwięcej zgłoszeń. Finalnie postanowiliśmy nagrodzić złotą statuetką trzy kampanie, które według nas wyznaczają trendy w branży. Cieszy nas, że z roku na rok poprzeczka konkursu IAB MIXX jest coraz wyżej i że biorą w nim udział również małe agencje, które robią fantastyczne rzeczy dysponując mniejszymi budżetami - komentuje Anna Iller.
Nagrody za dokonania
Podczas tegorocznych IAB MIXX Awards przyznano także pięć nagród specjalnych za dokonania. Agencją Roku zostało Saatchi & Saatchi IS, Domem Mediowym Roku – OMD, natomiast Reklamodawcą Roku – BNP Paribas.
Człowiekiem roku został Dawid Szczepaniak (executive creative director i partner w VMLY&R Poland).
Prezes Grupy Wirtualna Polska Jacek Świderski otrzymał Nagrodę Specjalną IAB Polska za całokształt dokonań.
- Nagrody za dokonania przyznajemy osobom i firmom za działania, które stanowią drogowskaz dla branży oraz podnoszą poprzeczkę w dziedzinie marketingu interaktywnego. W tym roku zdecydowaliśmy się przyznać nagrodę specjalną za całokształt dokonań Prezesowi Grupy WP Jackowi Świderskiemu.Nagroda jest uhonorowaniem Jego dotychczasowego dorobku oraz ponadprzeciętnych zasług dla branży interaktywnej - tłumaczy Włodzimierz Schmidt - Człowiekiem Roku został Dawid Szczepaniak. Doceniliśmy jego pracę m.in. przy kampanii „Ostatni Twój Weekend”, która jest jednym z najwybitniejszych projektów marketingowych ostatnich 12 miesięcy.
IAB MIXX Awards 2019 - lista nagród

.png)
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: MIXX Awards 2019: najwięcej nagród dla OLX i IKEA, Abstra i Durex z Best in Show. Jacek Świderski z nagrodą za całokształt