„Młodzi lekarze 2” stracili 440 tys. widzów. 3,94 mln zł z reklam
Drugi sezon cyklu „Młodzi lekarze” oglądało średnio 1,25 mln osób, o 440 tys. mniej widzów niż pierwsza edycja pokazywana ponad rok temu. TVP1 w czasie emisji produkcji zajęła trzecie miejsce w rynku telewizyjnym. Wpływy z reklam wyniosły 3,94 mln zł.
Dokumentalny cykl „Młodzi lekarze 2” nadawany był w TVP1 w niedziele o godz. 21.25, w okresie od 5 marca do 14 maja br. Jego średnia oglądalność wyniosła 1,25 mln widzów przy udziale w rynku na poziomie 8,44 proc. w grupie 4+, 6,01 proc. w 16-49 i 7,36 proc. w 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Największą widownię, wynoszącą 1,33 mln oglądających, zgromadził pierwszy odcinek audycji.
.png)
Dla porównania, pierwszy sezon cyklu, pokazywany w okresie od 3 stycznia do 6 marca ub.r. oglądało średnio 1,69 mln widzów przy udziale na poziomie 10,98 proc. w grupie 4+ i 7,55 proc. w 16-49. Oznacza to, że produkcja straciła 440 tys. oglądających.
TVP1 w paśmie nadawania „Młodych lekarzy 2” zajęła trzecie miejsce w rynku telewizyjnym. Liderem w tym czasie był Polsat, emitujący wówczas gł. „Kabaret na żywo” i filmy fabularne (raz pokazany został mecz piłki nożnej Czarnogóra-Polska, który w tej stacji miał 6,88 mln widzów), którego udział wśród wszystkich widzów wyniósł 16,79 proc. Drugi był TVN (końcówka „MasterChef Junior” i filmy fabularne; 9,70 proc. udziału), a czwarta - TVP2 (gł. serial „Sherlock”, filmy i „Głodne kawałki”; 4,49 proc.).
Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59.

Wpływy reklamowe wokół premierowych odcinków drugiej edycji cyklu wyniosły 3,94 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
Dokumentalny cykl „Młodzi lekarze” oparty jest na brytyjskim reality-show „Junior Doctors: Your Life in Their Hands” nadawanym od 2011 roku na kanale BBC Three. Widzowie mogą śledzić w nim losy polskich lekarzy, którzy stawiają pierwsze kroki w zawodzie.
W drugiej edycji serii występowali: Agnieszka Burkacka (chirurg dziecięcy z Górnośląskiego Centrum Zdrowia Dziecka w Katowicach), Michał Konik (ortopeda z Centralnego Szpitala Klinicznego MSWiA), Małgorzata Mastej-Nowak (lekarz chorób wewnętrznych z Centrum Zdrowia w Mikołowie), Tomasz Pieniążek (lekarz-stażysta ze Szpitala Powiatowego w Zawierciu), Marta Zębala (neurochirurg z Kliniki Neurochirurgii w Szpitalu Bielańskim w Warszawie) oraz Bartosz Spławski (onkolog w Centrum Onkologii Instytut im. Marii Skłodowskiej-Curie w Warszawie).
Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w kwietniu br. wyniósł 8,81 proc.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: „Młodzi lekarze 2” stracili 440 tys. widzów. 3,94 mln zł z reklam