Meta wyciska jeszcze więcej zysku. Wciąż przyciąga nowych użytkowników
W drugim kwartale 2025 roku Meta Platforms zarobiła na czysto 18,3 mld dolarów przy wzroście przychodów o ponad 20 proc. Zyskowność operacyjna koncernu na dobre przekroczyła 43 proc., a z jego platform korzysta globalnie prawie 3,5 mld internautów.
 
                                Meta Platforms w minionym kwartale wypracowała 47,52 mld dolarów przychodów sprzedażowych, o 22 proc. więcej niż przed rokiem. Zdecydowaną większość stanowią niezmiennie wpływy reklamowe, które rok do roku poszły w górę z 38,33 do 46,56 mld dolarów.
Koncern zarobił z reklam więcej we wszystkich głównych regionach działalności. Kwotowo największy wzrost nastąpił w USA i Kanadzie: z 16,59 do 20,04 mld dolarów.
CZYTAJ TEŻ: Koniec reklam politycznych na Facebooku i Instagramie. Przyczyną przepisy unijne

Złożyły się na to dwa kluczowe czynniki: globalna liczba emisji reklam na platformach firmy zwiększyła się o 11 proc., zaś średnia cena – o 9 proc. W Azji i regionie Pacyfiku dynamika odsłon reklamowych wyniosła aż 16 proc., przy czym przeciętna cena, liczona w dolarach, zwiększyła się tylko o 2 proc.
W USA i Kanadzie stawki reklamowe poszły w górę średnio o 11 proc., w Europie – o 17 proc., zaś w pozostałych regionach, czyli głównie Afryce, Ameryce Południowej i Środkowej – o 15 proc.

6 proc. więcej użytkowników
Meta zarabia coraz więcej z reklam także dlatego, że jej platformy nadal zyskują użytkowników. W ubiegłym kwartale z Facebooka, Instagrama, Messengera i WhatsAppa każdego dnia korzystało przeciętnie 3,48 mld internautów, co wobec 3,27 mld przed rokiem daje wzrost o 6 proc. Firma nie podaje, ilu użytkowników ma każda z jej platform.
CZYTAJ TEŻ: Meta i YouTube wytną treści AI. “Promowanie treści autentycznych powinno mieć od początku priorytet”
Natomiast przychód od każdego użytkownika w zeszłym kwartale wyniósł średnio 13,65 dolarów, wobec 11,89 rok wcześniej.

Koszty w górę dużo wolniej
W obszarze wydatków Meta Platforms nastąpił wzrost r/r o prawie połowę słabszy niż w przypadku wpływów: o 12 proc. do 27,07 mld dolarów. Wydatki kapitałowe poszły w górę z 8,47 do 17,01 mld, a w całym 2025 roku mają sięgnąć 30,7 mld (wobec 15,19 mld w ub.r.).
W ciągu dwóch lat koncern mocno zoptymalizował koszty ogólne i administracyjne (ich wysokość w porównaniu do przychodów zmalała z 13 do 6 proc.) oraz marketingowo-sprzedażowe (spadek z 10 do 6 proc.).
Na koniec czerwca br. zatrudniał 75 945 pracowników, o 7 proc. więcej niż przed rokiem.

Metaversum i VR tracą miliardy
Segment platform społecznościowych przy 47,15 mld dolarów przychodów w zeszłym kwartale przyniósł 24,97 mld zysku operacyjnego. Rok wcześniej było to odpowiednio 38,72 i 19,33 mld.
Dzięki temu cały koncern wypracował wzrost r/r zysku operacyjnego o 38 proc. do 20,44 mld dolarów, marży operacyjnej z 38 do 43 proc. i zysku netto o 36 proc. do 18,34 mld. Zyskowność firmy wyższa była jedynie w czwartym kwartale ub.r. najlepszym dla rynku reklamowego. Wówczas marża operacyjna sięgnęła 48 proc., a czysty zysk – 20,84 mld dolarów.
Meta Platforms zarabiałaby jeszcze więcej, gdyby nie jej mocno nierentowny od lat segment Reality Labs obejmujący metawersum i gogle do wirtualnej rzeczywistości. W zeszłym kwartale przy 370 mln dolarów przychodów wygenerował aż 4,53 mld straty operacyjnej. Przed rokiem było podobnie: 353 mln dolarów wpływów i 14,85 mld straty

W trzecim kwartale br. koncern spodziewa się przychodów w wysokości 47,5–50,5 mld dolarów, przy założeniu 1- procentowego dodatniego wpływu zmian kursów walut. Firma nie przedstawiła podobnych prognoz na czwarty kwartał, ale zaznaczyła, że dynamika będzie niższa niż w tym kwartale ze względu na wysoką bazę porównawczą sprzed roku.
Natomiast całoroczne wydatki mają wynieść 114–118 mld dolarów (wcześniej prognozowała 113–118 mld), co da wzrost r/r o 20–24 proc.

Meta rekordowo droga na giełdzie
Wyniki i prognozy Meta Platforms mocno spodobały się na rynku kapitałowym. Po ich publikacji akcje firmy w handlu posesyjnym zdrożały o 11,5 proc. do 775,1 dolarów.
Na koniec czwartkowej sesji kurs wynosił 695,21 dolarów. Na pułapie ok. 700 dolarów utrzymuje się od mniej więcej dwóch miesięcy, a w połowie lutego br. wyznaczył swój szczyt na poziomie 736,7 dolarów
Przez minione 12 miesięcy urósł o 5 proc., zaś w ciągu trzech lat – o 335 proc.

 
                     Szukaj
Szukaj Newsletter
Newsletter



 
                                                                                                                 
                                     
                                     
                                     
                     
                     Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
                        Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”         Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
                        Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?         Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
                        Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?         Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
                        Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu          
                         
                         
                         
                        
Dołącz do dyskusji: Meta wyciska jeszcze więcej zysku. Wciąż przyciąga nowych użytkowników