Spółka Movie Games i Roberta Lewandowskiego szykuje pięć gier, m.in. symulator sędziego i agenta piłkarskiego
Producent gier wideo Movie Games poinformował, że jego spółka Goat Gamez SA założona wspólnie z Robertem Lewandowskim i Filipem Szklarzem zaczęła prace nad pięcioma grami o tematyce sportowej, m.in. „Championship Simulator”, „Referee Simulator” i „Football Agent Simulator”.
We wtorek wieczorem w komunikacie giełdowym Movie Games podano, że firma objęła 69 proc. akcji Goat Gamez, Robert Lewandowski - 26 proc., a Filip Szklarzewski - 5 proc. Nie poinformowano, ile wspólnicy zainwestowali w spółkę.
Goat Gamez będzie zajmować się produkcją oraz dystrybucją gier komputerowych m.in. o szeroko rozumianej tematyce sportowej. - Pierwszymi projektami rozpoczętymi w ramach Goat Gamez, będą: Championship Simulator, Referee Simulator, Football Agent Simulator, FoodStand Tycoon, Inside Football - wyliczono.
Movie Games zapowiedziało, że we współpracy z Goat Gamez chce przygotować jeszcze trzy gry.
Umowa inwestycyjna Movie Games z Robertem Lewandowskim została zawarta w sierpniu br. - Z innowacjami staram się być na bieżąco, chętnie korzystam z nich na co dzień. Sam rynek związany z nowoczesnymi technologiami, w tym rynek gier komputerowych, obserwuję od dłuższego czasu i widzę ogromny potencjał w tym segmencie. Współpraca z Movie Games to dodatkowo możliwość pokazania piłki nożnej od kuchni i będziemy to robić jako pierwsi - komentował wtedy piłkarz.
Movie Games jest notowane na bocznym rynku warszawskiej giełdy, kapitalizacja firmy wynosi obecnie 250 mln zł. W ostatnich czterech kwartałach spółka zanotowała 10,89 mln zł przychodów sprzedażowych i 5,87 mln zł zysku netto, wobec 4,48 mln zł wpływów i 837 tys. zł zysku netto w ub.r.
Lewandowski i Playway szykują symulator trenera
We wtorek przed południem Playway, jeden z największych producentów i wydawców gier wideo w Polsce, poinformował, że założył wspólnie z Robertem Lewandowskim i Rafałem Cymermanem (przed laty twórcą gry „Liga Polska Manager 95”) spółkę RL9sport Games. Firma wyprodukuje grę „Football Coach the Game”, która ma pojawić się w 2022 roku
Opublikowano już zwiastun tej gry. - Wraz z Robertem postawiliśmy sobie cel nadrzędny, jakim jest zbudowanie maksymalnie realistycznych mechanik gry i ukierunkowanie na sieciowy styl rozgrywki. Naszym marzeniem jest dostarczyć platformę do powszechnych rozgrywek ligowych, w których gracze z całego świata będą tworzyć własne drużyny, rozwijać je, trenować i rywalizować w czasie rzeczywistym rozgrywając mecze w ściśle ustalonych terminach - zapowiedział Rafał Cymerman.
Lewandowski w reklamach, serialu i spółkach marketingowych
Kilka lat temu Robert Lewandowski uruchomił ze wspólnikami dwie agencje marketingowe. Jesienią 2017 roku firma piłkarza kupiła 49 proc. udziałów w domu mediowym RL Media utworzonym przez holding marketingowy Group One (obejmujący m.in. agencje Change/Serviceplan i Gong oraz dom mediowy Value Media).
Parę miesięcy wcześniej Lewandowski razem ze swoim współpracownikiem Tomaszem Zawiślakiem uruchomił agencję Stor9_, która zajmuje się głównie strategią komunikacji Anny i Roberta Lewandowskich. Natomiast na początku 2014 roku piłkarz został udziałowcem funduszu Protos VC inwestującego m.in. w startupy.
W ub.r. agencja Stor9_ zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 18,6 proc. do 2,62 mln zł, a jej strata netto pogłębiła się ze 131,1 do 140,7 tys. zł.
Wiosną br. TVN, TVN7 i Player.pl wyemitowały animowany serial „Kosmiczny wykop” z Robertem Lewandowskim w roli głównej. W listopadzie pismo o takim tytule dla dzieci wprowadziło na rynek Media Service Zawada.
Lewandowski od prawie dekady regularnie występuje w reklamach. Jest międzynarodowym ambasadorem marketingowym Huawei, napojów Oshee i niektórych marek Procter&Gamble (w sierpniu br. po dłuższej przerwie pojawił się w reklamach Gillette), od br. reklamuje T-Mobile Polska.
Na rynku pojawiło się też kilka produktów w pełni opartych na wizerunku Roberta Lewandowskiego. W sierpniu ub.r. do sprzedaży trafił napój funkcjonalny dla sportowców RL9pro produkowany przez Oshee Polska, a na początku br. - kawa RL9.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Spółka Movie Games i Roberta Lewandowskiego szykuje pięć gier, m.in. symulator sędziego i agenta piłkarskiego