Nadawca Golf Channel Polska z 3,2 mln zł wpływów i 837 tys. zł straty
W ub.r. spółka Golf Zone, nadawca Golf Channel Polska, zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 8,2 proc. do 3,19 mln zł, a przy spadku kosztów operacyjnych o 13,8 proc. do 3,92 mln zł jej strata netto zmalała z 1,15 mln zł do 837,5 tys. zł.
Golf Zone od 2017 roku emituje stację sportowo-lifestylową Golf Channel Polska na licencji NBC Universal oraz PGA Tour. Kanał został uruchomiony wiosną 2017 roku na koncesji słowackiej, a w maju 2018 roku otrzymało koncesję satelitarną od Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.
W sprawozdaniu firmy złożonym w KRS stwierdzono, że jej zarząd skupiał się na poszerzaniu zasięgu stacji, który wynosi obecnie 9 mln gospodarstw domowych. Ten zasięg mocno wzrósł pod koniec ub.r., kiedy Golf Channel Polska pojawił się w ofercie Platformy Canal+.
Stacja pokazuje wiele najważniejszych turniejów golfowych, jesienią ub.r. pozyskała prawa do transmisji w br. cyklów PGA Tour i European Tour.
Przychody sprzedażowe Golf Zone zmalały w ub.r. o 8,2 proc. do 3,19 mln zł. Firma w sprawozdaniu podała, że „prowadziła działalność sprzedażową oferując pakiety reklamowe i promocyjne”.
Natomiast koszty operacyjne spółki poszły w dół o 13,8 proc. do 3,92 mln zł. Wydatki na usługi obce zmalały z 4 do 3,52 mln zł, pozostałe koszty rodzajowe - z 240,6 do 107,3 tys. zł, natomiast nakłady na wynagrodzenia zwiększyły się z 230,4 do 234 tys. zł.
Mniejsza strata, pożyczki i dokapitalizowanie
W efekcie zmalały straty nadawcy Golf Channel Polska. Strata sprzedażowa zmniejszyła się z 1,05 mln zł do 726,8 tys. zł, strata operacyjna - z 1,06 mln zł do 736,9 tys. zł, a strata brutto i netto - z 1,15 mln zł do 837,5 tys. zł.
W ub.r. firma zaciągnęła od swoich udziałowców 454 tys. zł pożyczek: 254,4 tys. zł od Marka Sowy, 63,2 tys. zł od Katarzyny Terej i 136,4 tys. zł od Izabeli Pałdyny. Do końca roku spłaciła 50 tys. zł pożyczki od Terej.
Udziałowcy w ub.r. trzykrotnie dokapitalizowali firmę, w efekcie jej kapitał wzrósł z 610 tys. zł do 1,16 mln zł.
Obecnie 64 proc. udziałów spółki ma Marek Sowa, 21 proc. - Izabela Pałdyna, 8 proc. - Katarzyna Terej, a 7 proc. - Piotr Talarek.
- Spółka zamierza kontynuować i rozwijać dotychczas prowadzoną działalność, zaś stratę netto pokryć z zysków z przyszłych lat obrotowych - zapowiedziano w sprawozdaniu.

Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Nadawca Golf Channel Polska z 3,2 mln zł wpływów i 837 tys. zł straty