„National Geographic” najchętniej kupowanym pismem podróżniczym. Wszystkie tytuły tracą
W październiku 2015 r. na pozycji lidera sprzedaży ogółem w segmencie miesięczników podróżniczych znalazł się „National Geographic”. Wszystkie tytuły w zestawieniu zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Voyage”.

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, sprzedaż ogółem miesięcznika „National Geographic Polska” (Grupa Burda) w październiku 2015 roku wyniosła 30 494 egz. Była ona o 18,83 proc. niższa niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Na drugim miejscu znalazł się także wydawany przez Burdę „NG Traveler”. Sprzedał się on w liczbie 19 873 egz., po spadku w skali roku o 14,65 proc.
Trzecią pozycję zajął miesięcznik „Podróże” (ZPR Media). Jego wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 15,30 proc. i uplasował się na poziomie 7 882 egz.
Zaś najwięcej stracił, plasujący się tuż za podium magazyn „Voyage” (Marquard Media Polska). Jego sprzedaż ogółem w październiku ub.r. zmalała bowiem o 24,58 proc. i wyniosła 4 531 egz.
ZKDP | październik | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
National Geographic Polska | 44 500 | 31 039 | 30 494 | 55 700 | 37 569 | 37 569 |
NG Traveler | 31 300 | 19 873 | 19 873 | 37 200 | 23 284 | 23 284 |
Podróże | 23 200 | 9 201 | 7 882 | 22 500 | 10 556 | 9 306 |
Voyage - Magazyn o Podróżach | 17 000 | 5 681 | 4 531 | 27 000 | 9 758 | 6 008 |
W październiku 2015 roku w porównaniu do września 2015 roku prawie wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił magazyn „Podróże” - było to 15,25 proc. Jedyny wzrost, wynoszący 9,78 proc., odnotował „NG Traveler”.
ZKDP | 2015 | |||||
Wirtualnemedia.pl | październik | wrzesień | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
National Geographic Polska | 44 500 | 31 039 | 30 494 | 45 000 | 31 696 | 31 301 |
NG Traveler | 31 300 | 19 873 | 19 873 | 33 000 | 18 102 | 18 102 |
Podróże | 23 200 | 9 201 | 7 882 | 23 137 | 10 540 | 9 300 |
Voyage - Magazyn o Podróżach | 17 000 | 5 681 | 4 531 | 17 000 | 5 726 | 4 726 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: „National Geographic” najchętniej kupowanym pismem podróżniczym. Wszystkie tytuły tracą