Netflix z 11,9 mln polskich użytkowników, Viaplay wystartował z 1,3 mln
W sierpniu Netflix miał 11,94 mln użytkowników w Polsce, trzy-cztery razy więcej niż zajmujące kolejne pozycje witryny VoD i OTT WP.pl, Player i CDA Premium. Platformę Viaplay, która pojawiła się w Polsce, odwiedziło 1,27 mln internautów.
Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl serwis www i aplikacja mobilna Netflixa w sierpniu zanotowały w Polsce 11,94 mln użytkowników i 35,95 proc. zasięgu. W ramach badania pierwszy raz podano łączne dane, z uwzględnieniem współpodwiedzalności, wersji www i aplikacji mobilnych poszczególnych platform.
Netflix ma trzy-cztery więcej użytkowników niż kolejne platformy VoD i OTT. Platformy WP.pl z tego obszaru (serwis i aplikacja mobilna WP Pilot oraz serwis WP Wideo) miały 4,49 mln odwiedzających i 13,51 proc. zasięgu, serwis i aplikacja Playera (Grupa TVN Discovery) - 3,21 mln użytkowników i 9,67 proc. zasięgu, a CDA Premium - 3,17 mln użytkowników i 9,54 proc. zasięgu.
CDA Premium z tys. subskrybentów
Spośród wszystkich platform obecnych w zestawieniu szczegółowe dane o swojej działalności w Polsce publikuje jedynie CDA Premium, należące do notowanej na giełdzie spółki CDA.
W drugim kwartale br. przychody firmy zwiększyły się rok do roku o 6,6 proc., dużo słabiej niż w poprzednich kwartałach. Na koniec czerwca z usługi CDA Premium korzystało 336,8 tys. subskrybentów, o 20 proc. więcej niż przed rokiem. W sierpniu zaoferowano im dodatkowo nową opcję - CDA TV ze streamingiem 90 stacji telewizyjnych.
Netflix podaje swoje wyniki globalnie i z podziałem na główne regiony. W drugim kwartale br. koncern osiągnął wzrost przychodów o 19,4 proc. do 7,34 mld dolarów i zysku netto z 720 mln do 1,35 mld dolarów. W br. platforma zyskuje zdecydowanie mniej subskrybentów niż w poprzednich latach, na koniec czerwca miała ich 209,18 mln. Według nieoficjalnych informacji w Polsce Netflix ma ok. miliona subskrybentów.
Nowe platformy Polsatu w miejsce Ipli
HBO GO miało w sierpniu 2,89 mln polskich użytkowników i 8,69 proc. zasięgu. Niedawno WarnerMedia ogłosił kolejny etap ekspansji swojej nowej platformy HBO Max, w Polsce ma się ona pojawić w przyszłym roku.
W przypadku Grupy Polsat-Interia podano łączne wyniki platform VoD i OOT w związku z ich reorganizacją trwającą od połowy sierpnia. W sumie zanotowały 2,43 mln użytkowników i 7,31 proc. zasięgu. Firma zrezygnowała niedawno z Ipli, którą zastąpiły dwie nowe platformy: działająca od połowy sierpnia Polsat Go z darmowymi treściami i uruchomiony z początkiem września Polsat Box Go oferujący treści w modelu subskrypcyjnym.
Z kolei platformy Telewizji Polskiej (serwisy vod.tvp.pl, część tvp.pl dotycząca seriali i programów oraz aplikacje TVP VOD i TVP Stream) miały 2,18 mln użytkowników i 6,57 proc. zasięgu.
Debiut Viaplay z 1,3 mln użytkowników
Do Canal+ Polska należą obecnie dwie platformy: uruchomiona wiosną ub.r. Canal+ online dostępna dla wszystkich internautów oraz działające od lat NC+go skierowane do abonentów telewizyjnych Canal+. W sierpniu ta pierwsza zanotowała 1,68 mln użytkowników i 5,06 proc. zasięgu, a druga - 1,5 mln użytkowników i 4,52 proc. zasięgu.
W maju br. na Canal+ online wprowadzono cztery nowe pakiety, a w sierpniu - wspólny pakiet z Neflixem. Natomiast platforma NC+go jest stopniowo wygaszana - od połowy lipca każdy abonent może z niej korzystać maksymalnie na dwóch urządzeniach jednocześnie.
Na początku sierpnia w Polsce pojawiła się szwedzka platforma Viaplay, która w połowie sierpnia zaczęła pokazywać niemiecką ligę piłkarską. W całym zeszłym miesiącu miała 1,27 mln użytkowników i 3,82 proc. zasięgu.
Debiutowi Viaplay towarzyszy kampania reklamowa podkreślająca, że przez pierwsze 30 dni można korzystać z platformy za darmo. Viaplay od startu włączono do ofert sieci kablowych UPC Polska i Vectra, natomiast na początku września - do oferty sieci telekomunikacyjnej Play, m.in. w ramach usługi Play Now TV.

Netflix powiększa przewagę
W porównaniu z lipcem Netflix osiągnął wzrost o 1,06 mln polskich użytkowników (to 9,7 proc. w górę). W efekcie powiększył przewagę nad kolejnymi platformami, które zanotowały dużo mniejsze wzrosty.
Platformy WP.pl zyskały 29 tys. odwiedzających (to wzrost o 0,6 proc.), Player - 163,3 tys. (5,4 proc.), a CDA Premium - 237,3 tys. (8,1 proc.).
Procentowo największe wzrosty osiągnęły platformy Grupy Polsat-Interia (o 887,1 tys. użytkowników, czyli 57,5 proc.), Canal+ online (o 442,9 tys. internautów, 35,8 proc.) i NC+go (o 272,2 tys. użytkowników, 22,1 proc.).
Z kolei HBO GO zanotowało spadek o 8,6 tys. użytkowników (0,3 proc.), a platformy Telewizji Polskiej - wzrost o 42,4 tys. (2 proc.).

Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Netflix z 11,9 mln polskich użytkowników, Viaplay wystartował z 1,3 mln
Viaplay to pewnie testowanie platformy 30 dni, efekt zobaczymy po 3 miesiącach a finalny za 2 lata, jak będą już u nich wszystkie prawa, między innymi do F1.