Netflix obniży roczne wydatki o 300 milionów dolarów
Netflix planuje w tym roku ograniczyć wydatki o 300 milionów dolarów. Jednym z powodów, dla których gigant streamingu chce obniżyć koszty, jest to, że opóźnił swoje plany walki z udostępnianiem haseł w Stanach Zjednoczonych i innych krajach. Miało się to odbyć w pierwszym kwartale roku, ale zostało przesunięte na drugi - podał „The Wall Street Journal”.
Na początku tego miesiąca platforma nalegała na pracowników, aby byli rozsądni w swoich wydatkach, w tym w odniesieniu do zatrudniania. Netflix oficjalnie zapewnia jednak, że nie nastąpi zamrożenie zatrudnienia ani dodatkowe zwolnienia. Netflix odmówił szczegółowego skomentowania sprawy.
Cięcie kosztów
Warto zauważyć, że chociaż Netflix planuje w tym roku obniżyć koszty o 300 milionów dolarów, liczba ta stanowi niewielki ułamek ogólnych wydatków firmy. Na przykład wydatki operacyjne Netfliksa w zeszłym roku wyniosły około 26 miliardów dolarów.
Walka z udostępnianiem haseł
Netflix bada nowe sposoby generowania przychodów. Firma rozpoczęła walkę z udostępnianiem haseł w Kanadzie, Nowej Zelandii, Portugalii i Hiszpanii na początku tego roku. W tych krajach Netflix wymaga od płacących użytkowników ustawienia głównej lokalizacji dla ich konta. Jeśli ktoś, z kim nie mieszkają, korzysta z ich konta, Netflix ostrzega go, aby „kupił dostęp dla dodatkowego użytkownika”. Netflix zezwala na maksymalnie dwóch dodatkowych subskrybentów na konto za opłatą, która różni się w zależności od kraju.
Ponadto firma uruchomiła nowy plan reklamowy o nazwie „Podstawowy z reklamami” w listopadzie ubiegłego roku. Poziom kosztuje 6,99 USD miesięcznie, czyli o 13 USD mniej niż plan Premium Netflix, prawie 9 USD mniej niż Plan Standardowy i 3 USD mniej niż Plan Podstawowy. Dzięki temu planowi Netflix konkuruje z innymi głównymi usługami przesyłania strumieniowego, które oferują opcje z reklamami, w tym Disney+, Hulu, HBO Max, Paramount+ i Peacock.
Aby obniżyć koszty, Netflix przeprowadził w zeszłym roku redukcję zatrudnienia. W maju 2022 roku firma zwolniła około 150 pracowników. Miesiąc później platforma zwolniła kolejne 300 osób, co stanowiło wówczas około 3 proc. jej siły roboczej. Następnie we wrześniu Netflix zwolnił kolejnych 30 pracowników, którzy byli częścią działu animacji.
Netflix ma globalnie 230 mln subskrybentów
Netflix nie podaje, ilu użytkowników ma w Polsce. Z danych Mediapanel wynika, że platforma, jako strona www oraz aplikacja na urządzenia mobilne i smart tv, przyciągnęła 12,92 mln polskich internautów, z których każdy spędził tam średnio 7 godzin, 10 minut i 47 sekund. Zasięg platformy wyniósł 43,55 proc.
W IV kwartale 2022 r. liczba subskrybentów Netfliksa urosła o 7,66 mln do 230,75 mln. Natomiast wzrost przychodów wyhamował do 1,9 proc., a zysk netto skurczył się z 607 do 55 mln dolarów. Współzałożyciel platformy Reed Hastings z funkcji jednego z szefów platformy przeszedł do jej rady dyrektorów.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Netflix obniży roczne wydatki o 300 milionów dolarów
Weźmy AppleTV+. Premier mniej, ale odsetek hitów ZNACZNIE większy.