Netflix wprowadza nową funkcję: "podwójny kciuk w górę"
Platforma streamingowa Netflix znalazła dodatkowy sposób, w jaki jej użytkownicy mogą wyrazić radość z oglądanych tam filmów czy seriali. Nowa funkcja to "podwójny kciuk w górę", który ma być informacją dla twórców serwisu, że oglądana produkcja szczególnie nam się spodobała.

Netflix daje swoim użytkownikom nowe możliwości oceniania filmów i seriali. Oprócz już działających - takich jak kciuk wyciągnięty w górę lub w dół - teraz dochodzi kolejna. To "podwójny kciuk w górę". Klikając w tę ikonkę widzowie platformy mają dodatkowy sposób, by poinformować serwis, jakiego rodzaju filmów i seriali oczekują jeszcze więcej na Netfliksie. W ten sposób algorytm podsuwający nam kolejne materiały, które mogą nas zainteresować, ma działać adekwatniej do naszych preferencji.
Nową funkcję użytkownicy mogą znaleźć obok przycisków "kciuk w górę" i "kciuk w dół" na swoich telewizorach, w internecie czy na urządzeniach mobilnych z systemem Android i iOS.
- Nasze obecne przyciski "kciuk w górę" i "kciuk w dół" to dobry sposób, aby powiedzieć nam, co myślicie o serialu lub filmie, dzięki czemu otrzymujecie propozycje treści jeszcze lepiej dostosowanych do waszych gustów. Jednak z biegiem czasu zrozumieliśmy, że wasze emocje związane z oglądaniem konkretnego tytułu mogą wykraczać poza zwykłe "lubienie" lub "nielubienie". Zapewnienie dodatkowego sposobu na poinformowanie nas, kiedy naprawdę coś wam się podoba, oznacza tworzenie profili z rekomendacjami, które jeszcze lepiej odzwierciedlają to, co lubicie - mówi Christine Doig-Cardet, dyrektor ds. innowacji produktów w Netfliksie.
Jak dodała, "kciuk w górę" nadal informuje serwis o tym, co się podoba jego użytkownikom, więc on też jest nadal wykorzystywany do podsuwania rekomendacji. - Ale "podwójny kciuk w górę" mówi nam, co wam się podobało, i pomaga nam jeszcze bardziej szczegółowo przedstawiać nasze polecenia. Na przykład, jeśli kochacie "Bridgertonów", możecie zobaczyć jeszcze więcej seriali lub filmów z tymi samymi aktorami poznać kolejne tytuły wypuszczane przez firmę producencką Shondaland (która odpowiada za "Bridgertonów - przyp.red.). Więc nie wstydźcie się. Wyraźcie siebie i powiedzcie nam, co najbardziej lubicie oglądać na Netfliksie - zachęca Christine Doig-Cardet.
"Squid Game" największym hitem serialowym Netfliksa
Netflix jest najpopularniejszą platformą VoD w Polsce. Nie ujawnia, ilu ma subskrybentów w naszym kraju, natomiast według badania Mediapanel w styczniu br. platformę odwiedziło 14,66 mln polskich internautów, z których każdy spędził na niej średnio 6 godzin i 32 minuty. W obu statystykach Netflix osiągnął zdecydowanie najwyższe wyniki spośród platform VoD.
W czwartym kwartale ub.r. Netflix pozyskał 8,28 mln subskrybentów netto, z czego większość w Europie, Azji i Afryce. Platforma streamingowa miała na koniec roku 221,8 mln płacących użytkowników. Wzrosły jej przychody i zysk, a wskutek dużej liczby premier zmalała marża.
"Squid Game" okazał się największym hitem serialowym w historii platformy, a "Czerwona nota" - najlepiej oglądanym filmem.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Netflix wprowadza nową funkcję: "podwójny kciuk w górę"