SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

"Nie przykładaj ręki do krzywdzenia dzieci"

Nie przykładaj ręki do krzywdzenia dzieci - pod takim hasłem rozpoczęła się w czwartek ogólnopolska kampania społeczna "Dyżurujemy przy Internecie", której celem jest m.in. walka z dziecięcą pornografią zamieszczaną w sieci.

"Jeśli natknąłeś się w Internecie na nielegalne treści, takie jak pornografia dziecięca, przejawy rasizmu czy ksenofobii, nie ignoruj ich. Zgłoś je anonimowo poprzez stronę www.dyżurnet.pl" - taka jest treść apelu zespołu Dyżurnet.pl - punktu kontaktowego, który przyjmuje zgłoszenia o łamaniu prawa nadsyłane przez internautów.

"Miesięcznie otrzymujemy ok. 500 zgłoszeń. Większość z nich dotyczy pornografii dziecięcej" - powiedział na konferencji prasowej kierownik zespołu Dyżurnet.pl - Marek Dudek. "Mamy nadzieję, że ludzie przyłączą się do tej akcji i zaczną reagować np. na takie komunikaty zamieszczane na forum internetowym jak: +Szukam dzieci do zdjęć porno+" - dodał Paweł Derwisz z Komendy Stołecznej Policji.

Łukasz Wojtasik z Fundacji Dzieci Niczyje, która popiera kampanię, podkreślił, że internauci rzadko powiadamiają o nielegalnych treściach publikowanych w sieci. "Brak reakcji przede wszystkim uzasadniają niewiedzą na temat tego, gdzie można naruszenia zgłaszać oraz poczuciem, że nie są w stanie wpłynąć na ich usunięcie" - wyjaśnił.

Jak poinformowano na konferencji, wszystkie zgłoszenia, które trafiają do Dyżurnet.pl są analizowane i jeśli naruszają normy prawne, są przekazywane do administratorów serwerów oraz policji.

Współpracę w ramach kampanii zadeklarowały rozgłośnie radiowe, portale internetowe oraz tytuły prasowe, które zamieszczą reklamy informujące o zasadach bezpiecznego korzystania z Internetu oraz o możliwości zgłaszania naruszeń do Dyżurnet.pl. Na stronie internetowej www.dyzurnet.pl co miesiąc będą zamieszczane statystyki z realizacji zgłoszeń.

Dyżurnet.pl działa przy Naukowej i Akademickiej Sieci Komputerowej zajmującej się m.in. problematyką bezpieczeństwa w Internecie. Zgłoszenia dotyczące nielegalnych treści są przyjmowane przez całą dobę.

Kampanię przygotowała agencja Locomotiva. Autorem layoutu kampanii jest Krzysztof Woć, a hasła Magdalena Czupryńska. Scenariusz reklamy radiowej stworzyła Ewa Grelka. Stronę internetową stanowiącą platformę działań dla zespołu przygotowała firma Pink Crow.

Dołącz do dyskusji: "Nie przykładaj ręki do krzywdzenia dzieci"

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl