Nielsen liderem polskiej branży badawczej, w górę Millward Brown, w dół GfK Polonia i TNS Polska (TOP 13)
W ub.r. w polskiej branży badawczej zdecydowanie największe wpływy osiągnęła Grupa Nielsen. Najbardziej w górę poszły przychody Millward Brown, natomiast spore spadki zanotowały GfK Polonia i TNS Polska.
Przychody Grupy Nielsen w Polsce wyniosły w ub.r. 170,9 mln zł - wynika z danych zebranych przez Organizację Firm Badania Opinii i Rynku. Wcześniej poszczególne spółki należące do Nielsena (AC Nielsen Polska, AGB Nielsen Media Research i Nielsen Services) były klasyfikowane osobno.
Wśród pozostałych firm raportujących do OFBOR-u największy kwotowy wzrost wpływów osiągnął Millward Brown (o 6,4 proc., do 106,9 mln zł), a zdecydowanie największy wzrost procentowy (o 42,2 proc.) - Sequence HC Partners. Przychody Grupy IQS zwiększyły się o 13,9 proc., 4P research mix - o 14,4 proc., a IRCenter - o 19,7 proc.
Z kolei największe spadki zanotowały GfK Polonia (o 5,7 proc.) i TNS Polska (o 9,5 proc.).
Wpływy firm z polskim kapitałem wzrosły w skali roku o 10 proc., do 96 mln zł, co oznacza 17 proc. udziału w całym rynku. Natomiast przychody firm zagranicznych (bez Grupy Nielsen) zmalały o 1 proc., do 310 mln zł. Spółki z Grupy Kantar miały w sumie 29 proc. udziału rynkowego, a Grupa Nielsen - 30 proc.
Łączne wpływy 13 firm, które przekazały OFBOR-owi swoje wyniki, wyniosły 577,3 mln zł, a wartość rynku wzrosła w skali roku o 1,38 proc.

Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Nielsen liderem polskiej branży badawczej, w górę Millward Brown, w dół GfK Polonia i TNS Polska (TOP 13)