SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

YouTube deklasuje innych dystrybutorów mediów

YouTube czwarty miesiąc z rzędu był najważniejszym dystrybutorem mediów w Stanach Zjednoczonych. Udział platformy w oglądalności wyniósł 12,5 proc. - wynika z badania The Media Distributor Gauge Nielsena. Firma zauważyła, że Warner Bros. Discovery zanotował największy wzrost oglądalności. Między innymi dzięki meczom NBA z udziałem New York Knicks, pokazywanym przez kanał TNT.

Kadr ze spotu promującego YouTube TV Kadr ze spotu promującego YouTube TV

YouTube poprawił w maju 2025 roku udział w całkowitej oglądalności na ekranach telewizorów o 0,1 punktu procentowego względem kwietnia. W USA to nie tylko platforma z treściami od twórców internetowych, firm i instytucji, ale także YouTube TV z darmowymi i płatnymi kanałami. Ma to wpływ na rynek, gdzie tradycyjne sieci kablowe i platformy satelitarne masowo tracą odbiorców.

Choć YouTube za oceanem zanotował spadki w niemal wszystkich grupach (poza odbiorcami 65+), to okazały się one mniejsze niż w przypadku innych dystrybutorów treści i nadawców. Platforma utrzymuje pozycję lidera od lutego 2025 roku, kiedy pokonała The Walt Disney Company, właściciela m.in. kanałów ABC, National Geographic czy Disney+.

Na polskim rynku YouTube dopiero zaczyna być miejscem, gdzie można oglądać kanały linearne. Najpierw swoje streamy uruchomiły Republika, wPolsce24, a z czasem dołączyły do nich TVP Info czy polska wersja Euronews.

Właściciel TVN z największym wzrostem

W maju kolejne po YouTube (12,5 proc.) miejsca zajęły: The Walt Disney Company (10,7 proc.), NBCUniversal (8,0 proc.), Paramount Global (7,9 proc.), Netflix (7,5 proc.), Warner Bros. Discovery (7,0 proc.), Fox (7,0 proc.), Amazon (3,6 proc.), The Roku Channel (2,5 proc.),  Scripps (2,1 proc.), Weigel Broadcasting Co. (1,3 proc.), A+E Networks (1,0 proc.), dostępny kiedyś w Polsce Hallmark (1,0 proc.) i AMC Networks (0,8 proc.).

Warner Bros. Discovery odnotował największy wzrost spośród wszystkich dystrybutorów w maju, zyskując 0,3 punktu procentowego udziału w porównaniu z kwietniem. Stało się to możliwe dzięki 69 proc. wzrostowi oglądalności kanału TNT w czasie play-offów NBA. Fox poprawił wynik 0,2 proc. punktu procentowego, głównie dzięki popularności wyścigów NASCAR, emitowanych przez Fox Sports 1.

Do poprawy pozycji Fox przyczyniła się należąca do tego nadawcy platforma Tubi, która oferuje darmowe stacje i kanały FAST. Sama Tubi odpowiadała w maju za 2,2 proc. oglądalności telewizji w USA, zyskując 25 proc. odbiorców w wieku 18-24 lata. Rekordowe były też wyniki Roku (2,5 proc.), który również oferuje treści za darmo. Platforma odnotowała dwucyfrowy wzrost w grupach wiekowych 12-17 lat i 25-34 lata.

Dołącz do dyskusji: YouTube deklasuje innych dystrybutorów mediów

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tomek
Kolejny argument za wydzieleniem Youtube z Google ;]
0 0
odpowiedź