Zaskakująca reklama AI. Smok w studiu "Tańca z Gwiazdami"
Niemiecki RTL to pierwszy nadawca telewizyjny w Niemczech, który wyemitował spot stworzony przez generatywną sztuczną inteligencję. Podczas programu „Let's Dance”, czyli tamtejszej wersji “Tańca z Gwiazdami”, na parkiecie w studiu „wylądował” wygenerowany przez AI smok. To promocja filmu Universal Pictures „Jak wytresować smoka”.

Smok w studiu telewizyjnym to element kampanii reklamowej towarzyszącej premierze produkcji, która trafi do niemieckich kin 12 czerwca (do polskich 13 czerwca). To hybrydowa forma reklamy, która łączy autentyczną scenografię programu telewizyjnego z fikcyjną postacią.
Zobacz także: Sposób na oszczędności? Stacja TV postawiła na „wirtualną” prezenterkę
„Otwieramy nowy rozdział”
Spot przekształcający studio tanecznego programu telewizyjnego w smoczą arenę przygotowało należące do RTL Group biuro reklamy Ad Alliance we współpracy z Universal Pictures. Smok „Szczerbatek” został bowiem stworzy przez tradycyjnych twórców. AI „umieściło” go jedynie na parkiecie.
– Chcieliśmy nie tylko zareklamować się, ale podkreślić wysokiej jakości efekty specjalne serii i przyciągnąć uwagę. Jesteśmy zachwyceni rozwiązaniem Ad Alliance, polegającym na wykorzystaniu po raz pierwszy specjalnego formularza reklamowego stworzonego przez sztuczną inteligencję. Otwieramy nowy rozdział –powiedziała Katja Uhrig, szefowa marketingu w Universal Pictures International Germany.
Należące do niemieckiego RTL biuro reklamy zauważa, że rozwiązanie może być atrakcyjnym sposobem na promocję także dla innych nadawców. Można szybko i tanio „dodać” dodatkowe elementy czy postacie do scenografii dowolnego programu telewizyjnego.
– Ta reklama pokazuje, jak AI może być wykorzystana jako kreatywne narzędzie do tworzenia nowych przestrzeni dla marek. To ekonomiczne rozwiązanie, ale wysokiej jakości oraz dostosowane do indywidualnych potrzeb – powiedział Lars-Eric Mann z zarządu Ad Alliance.
Dodatkowe możliwości przyniesie DAI, czyli technologia dynamicznej podmiany reklam. Nie tylko w przypadku tradycyjnych stacji telewizyjnych, jak RTL, ale także serwisów streamingowych. Netflix na rynkach, gdzie ma pakiety z reklamy, już oferuje możliwość modyfikacji treści, aby w popularnych filmach czy serialach umieszczać przy pomocy AI promowane przedmioty.
Dołącz do dyskusji: Zaskakująca reklama AI. Smok w studiu "Tańca z Gwiazdami"