8,86 mln widzów meczu Polska-Arabia Saudyjska w TVP1, TVP Sport i TVP 4K
Sobotni mecz Mistrzostw Świata w piłce nożnej pomiędzy Polską a Arabią Saudyjską na antenie TVP1, TVP Sport i TVP 4K oglądało łącznie 8,86 mln widzów - wynika z najnowszych danych telemetrycznych udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl.
Średnia widownia wygranego spotkania przez reprezentację Polski 2-0 pokazanego w TVP1 wyniosła 6,60 mln osób. Przełożyło się to na 52,64 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 54,87 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 54,55 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Na antenie TVP Sport spotkanie oglądało dodatkowo 1,78 mln osób, co dało tej stacji odpowiednio 14,23 proc., 13,31 proc. i 13,61 proc. udziału. Dodatkowo w TVP 4K było to 476 tys. osób (3,80 proc., 4,07 proc. i 4,56 proc. udziału).
Łącznie mecz śledziło 8,58 mln widzów
Łączna widownia pojedynku Polska-Arabia Saudyjska na trzech antenach Telewizji Polskiej wyniosła 8,86 mln osób (70,67 proc., 72,25 proc. i 72,72 proc. udziału).
Przynajmniej przez 1 minutę mecz oglądało 10,08 mln widzów w 4+ na głównej antenie, 3,08 mln w stacji sportowej oraz 988 tys. w kanale 4K.
Z analizy danych widowni meczu minuta po minucie wynika, że TVP1 przez cały czas transmisji była bezkonkurencyjnym liderem rynku telewizyjnego.
Trochę to trwało, bo trzeba było wszystkich zliczyć z osobna 🙃 12,5 mln skumulowanej widowni meczu Polska-Arabia Saudyjska w tym absolutny rekord polskiego internetu (1,6mln) oraz najwyższa w historii widownia w 4K (ponad pół miliona). W środę idziemy po następne skalpy! 🔥🇵🇱
— Marek Szkolnikowski (@mszkolnikowski) November 28, 2022
Widownia meczu charakteryzowała się wzrostem oglądalności niemal z minuty na minutę. W szczytowym momencie (o godz. 16.02) spotkanie w TVP1, TVP Sport i TVP 4K śledziło 10,89 mln osób.
Dla porównania, pierwszy mecz reprezentacji Polski (z Meksykiem) śledziło na trzech antenach 8,58 mln osób, a jego udziały wyniosły odpowiednio 61,69 proc., 65,94 proc. i 65,89 proc. (z czego 6,47 mln w TVP1, 1,84 mln w TVP Sport i 268 tys. w TVP 4K).
Mundial na wyłączność w TVP
Meczowe spotkania pokazane są na żywo w TVP1 lub TVP2, TVP Sport i TVP 4K oraz w internecie. Wśród komentatorów znajdują się: Jacek Laskowski, Dariusz Szpakowski (to jego ostatni mundial), Robert Podoliński, Przemysław Pełka, Kazimierz Węgrzyn, Maciej Iwański, Marcin Żewłakow, Mateusz Borek, Janusz Michallik, Sławomir Kwiatkowski i Kamil Kosowski.
Nasza reprezentacja trzeci grupowy mecz w Katarze rozegra w środę, 30 listopada o godz. 20.00 z Argentyną. Po dwóch z trzech spotkań Polska jest liderem grupy C z wynikiem 4 pkt. (1 pkt. za remis z meczem z Meksykiem i 3 pkt. za zwycięstwo z Arabią Saudyjską).

Newsletter





.jpg)




Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: 8,86 mln widzów meczu Polska-Arabia Saudyjska w TVP1, TVP Sport i TVP 4K