Orange szykuje ofensywę e-telewizyjną, chce sprzedać udziały w Dailymotion
Francuski operator telekomunikacyjny Orange przygotował długofalowy plan zakładający rozwój działalności na europejskim rynku telewizji internetowej. Jednocześnie po raz kolejny podejmie próbę sprzedaży swoich udziałów w internetowym serwisie wideo Dailymotion.

Plan opracowany przez Orange nosi nazwę „Essential 2020” zakłada rozwój operatora na wielu płaszczyznach w przeciągu najbliższych pięciu lat. Częścią tej strategii są także działania w segmencie telewizyjnym.
We Francji, swoim macierzystym rynku Orange zamierza udostępnić w 2016 r. nowy model swojej, znanej również w Polsce, przystawki Livebox. Według zapowiedzi projektowane urządzenie nie będzie, w odróżnieniu od konkurencyjnych rozwiązań, oparte na systemie operacyjnym Android. Zostanie wyposażone we własne, oryginalne oprogramowanie przygotowane przez Orange. Nowa przystawka będzie pozwalała między innymi na odbiór obrazu w jakości 4K.
W ciągu najbliższych kilku miesięcy w ofercie we Francji ma się także pojawić urządzenie o nazwie TV-stick, które obecnie przechodzi testy wśród użytkowników w Rumunii. To niewielki sprzęt, dzięki któremu możliwe jest między innymi wykorzystanie w roli pilota telewizyjnego urządzeń przenośnych, na przykład smartfonów.
Według zapowiedzi Stéphane’a Richarda, CEO Orange w Hiszpanii, operator będzie w dalszym ciągu rozbudowywał swoją infrastrukturę internetową opartą na światłowodach. Według planów firma do 2018 r. zamierza podwoić obecne przychody na rynku hiszpańskim, a dzięki niedawnej akwizycji lokalnego operatora Jazztel liczba użytkowników korzystających z jej oferty ma sięgnąć 10 mln do końca 2016 r.
Orange prowadzi także rozmowy z działającą w Hong-Kongu firmą PCCW w sprawie sprzedaży tej spółce 49 proc. udziałów w internetowym serwisie wideo Dailymotion. Francuski operator już od dłuższego czasu poszukuje partnera do tej transakcji, jednak na przeszkodzie sfinalizowaniu sprzedaży Dailymotion stoją naciski polityczne w Francji. Zawarta dwa lata temu wstępna umowa sprzedaży udziałów koncernowi Yahoo została zerwana na skutek zdecydowanego sprzeciwu francuskiego rządu, który nie chce oddać udziałów w serwisie w ręce firmy pochodzącej spoza Francji.
W środę Orange ogłosił także rozpoczęcie nowej kampanii, która ma być odzwierciedleniem odświeżonej komunikacji firmy (więcej na ten temat).

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Orange szykuje ofensywę e-telewizyjną, chce sprzedać udziały w Dailymotion