Orange: przychód i zysk w górę. 979 tys. klientów usług telewizyjnych
Orange Polska wypracował w trzecim kwartale 946 mln zł zysku EBITDA po uwzględnieniu kosztów leasingu (EBITDAaL), o 22,4 proc. więcej niż przed rokiem. Wzrosła też liczba klientów internetu i usług mobilnych. Operator zakończył wrzesień z 979 tys. klientów usług telewizyjnych, w tym 495 tys. klientów IPTV i 484 tys. klientów telewizji satelitarnej (DTH).

Orange Polska podał, że z Orange Światłowodu korzysta 473 tys. klientów, a w III kwartale 2019 r. przybyło ich 39 tys. Sieć światłowodowa dociera do 141 miast.
Na koniec trzeciego kwartału operator dostarczał 2,59 mln usług internetu szerokopasmowego. Średnie miesięczne przychody z oferty ARPO - usług stacjonarnego internetu wzrosły kwartalnie o 0,3 zł do 55,2 zł.
W końcu września z pakietów konwergentnych Orange Love telekomu korzystało 1,33 mln osób indywidualnych, o 13 proc. więcej niż przed rokiem, a w sumie 1,66 mln.
W III kwartale liczba klientów konwergentnych pakietów usług Orange Love zwiększyła się do 1,33 mln osób indywidualnych, o 13 proc. więcej niż przed rokiem, a w sumie 1,66 mln. Na koniec września br. użytkownicy Orange Love stanowili 61% indywidualnych klientów korzystających z domowego internetu Orange, podczas gdy rok temu było to 55%. Wśród klientów mobilnych usług głosowych użytkownicy pakietów stanowią 49% (w porównaniu do 44% rok wcześniej). Na pakiety usług klienci miesięcznie wydają 103,4 zł - lekko urósł wskaźnik ARPO, czyli przychód na klienta.
Operator zakończył wrzesień z 979 tys. klientów usług telewizyjnych, w tym 495 tys. klientów IPTV i 484 tys. klientów telewizji satelitarnej (DTH).
99 tys. więcej abonentów usług mobilnych
Rośnie liczba klientów korzystających z najszybszych opcji domowego internetu. Na koniec września 2019 r. stanowili oni 38% wszystkich (rok temu było to 32%). Stało się tak głównie za sprawą internetu światłowodowego. Liczba klientów tej usługi wzrosła o 46% rok do roku.
W III kwartale br. do Orange dołączyło 88 tys. klientów abonamentowych usług mobilnych. Ponadto oferty na kartę wybrało 88 tys. nowych klientów.
Orange Polska pozyskał w trzecim kwartale 176 tys. klientów usług telefonii komórkowej netto - na koniec września baza operatora składała się z 15,14 mln kart SIM. Średnie miesięczne przychody operatora z oferty (ARPO) usług komórkowych wzrosły w trzecim kwartale o 0,2 zł do 20,3 zł.
Liczba klientów usług pakietowych Orange Polska wzrosła do 1,656 mln. Kwartalny wzrost liczby klientów wyniósł 28 tys.

2018 | 2019 | |||||
III kw. | IV kw. | I kw. | II kw. | III kw. | ||
LICZBA KLIENTÓW (tys.) | ||||||
-TELEFONIA KOMÓRKOWA (karty SIM) | 14 614 | 14 805 | 14 837 | 14964 | 15 140 | |
zmiana | 130 | 191 | 32 | 127 | 176 | |
--POST PAID | 9 853 | 9 922 | 9 970 | 10040 | 10 128 | |
zmiana | 63 | 69 | 48 | 70 | 88 | |
--PRE PAID | 4 761 | 4 883 | 4 867 | 4924 | 5 012 | |
zmiana | 67 | 122 | -16 | 57 | 88 | |
-STACJONARNE USŁUGI GŁOSOWE | 3 480 | 3 407 | 3 328 | 3259 | 3 186 | |
zmiana | -61 | -73 | -79 | -69 | -73 | |
-DOSTĘPY SZEROKOPASMOWE | 2 530 | 2 560 | 2 576 | 2 582 | 2 589 | |
zmiana | 24 | 30 | 16 | 6 | 7 | |
--ADSL | 1 200 | 1 149 | 1 098 | 1056 | 1 017 | |
zmiana | -38 | -51 | -51 | -42 | -39 | |
--VDSL | 484 | 503 | 522 | 527 | 525 | |
zmiana | 3 | 19 | 19 | 5 | -2 | |
--ŚWIATŁOWÓD | 324 | 366 | 399 | 434 | 473 | |
zmiana | 38 | 42 | 33 | 35 | 39 | |
--STACJONARNY DOSTĘP BEZPRZEWODOWY | 522 | 542 | 557 | 565 | 574 | |
zmiana | 20 | 20 | 15 | 8 | 9 | |
-TV | 921 | 943 | 958 | 972 | 979 | |
zmiana | 21 | 22 | 15 | 14 | 7 | |
-KLIENCI USŁUG PAKIETOWYCH | 1 483 | 1 547 | 1 592 | 1628 | 1 656 | |
zmiana | 47 | 64 | 45 | 36 | 28 | |
KWARTALNE ARPO* W ZŁ NA MIESIĄC | ||||||
-USŁUGI WYŁĄCZNIE KOMÓRKOWE | 21,7 | 20,9 | 20 | 20,1 | 20,3 | |
zmiana | 0 | -0,7 | -0,9 | 0,1 | 0,2 | |
--POST PAID BEZ M2M | 28,6 | 27,7 | 26,9 | 27 | 27,1 | |
zmiana | 0 | -0,9 | -0,8 | 0,1 | 0,1 | |
--PRE PAID | 12,6 | 12,2 | 11,4 | 12 | 12,1 | |
zmiana | 0,3 | -0,4 | -0,8 | 0,2 | 0,1 | |
-USŁUGI KONWERGENTNE | ||||||
DLA KLIENÓW INDYWIDUALNYCH | 103 | 101,9 | 101,4 | 101,9 | 103,4 | |
zmiana | 0,6 | -1,1 | -0,5 | 0,5 | 1,5 | |
-USŁUGI STACJONARNEGO DOSTĘPU | ||||||
WĄSKOPASMOWEGO | 36,2 | 36,5 | 36,3 | 36,2 | 36,2 | |
zmiana | -0,2 | 0, | -0,5 | -0,1 | 0 | |
- USŁUGI STACJONARNEGO DOSTĘPU | ||||||
SZEROKOPASMOWEGO | 56,4 | 56 | 55,5 | 54,9 | 55,2 | |
zmiana | -0,2 | -0,4 | -0,5 | -0,6 | 0,3 |
19 proc. więcej z usług konwergentnych, zysk EBITDAaL 22 proc. w górę
Przychody Orange Polska były w III kwartale 2019 roku o 4,3% wyższe niż rok wcześniej. Na wynik wpłynęły głównie rosnące przychody z usług konwergentnych (wyższe o 19% r/r) oraz z usług IT i integratorskich. Na te ostatnie złożył się zarówno wzrost organiczny (o 27% r/r), jak również wyniki BlueSoft za 4 miesiące. Na przychody Orange Polska pozytywnie wpłynęła także sprzedaż smartfonów oraz polepszający się trend w usługach mobilnych kupowanych poza pakietami: większa lojalność klientów oraz poprawiający się trend w przychodach na jednego klienta - ARPO.
Wskaźnik EBITDAaL wzrósł o 22,4%. Ten wynik to efekt wzrostu przychodów firmy, przyspieszenia spadku kosztów pośrednich działalności (o 5% r/r), a także zysku na sprzedaży nieruchomości przy ul. Nowogrodzkiej i św. Barbary w Warszawie. Odliczając ten ostatni czynnik, EBITDAaL wzrosła o 7,1% r/r w ujęciu kwartalnym oraz o 1,2% r/r licząc łączny wynik za 9 miesięcy.
Łączne zyski grupy ze sprzedaży aktywów wyniosły 218 mln zł wobec 44 mln zł kwartał wcześniej i 93 mln zł przed rokiem.

Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Orange: przychód i zysk w górę. 979 tys. klientów usług telewizyjnych