Podczas pandemii Covid-19 przywiązaliśmy się do technologii
Jedna na trzy pytane na świecie osoby uważa, że technologia pomogła w okresie pandemii koronawirusa w utrzymaniu kontaktu z bliskimi oraz umożliwiła relaks i odprężenie - wynika z badania agencji reklamowej Dentsu.
W ankiecie "Digital Society Index - Nowe technologie: miłość czy nienawiść" wzięło udział 32 tys. osób z 22 krajów (w tym z Polski), w okresie od marca do kwietnia br. - podczas szczytu pandemii na całym świecie.
Wnioski pokazują, że ludzie na całym świecie przywiązali się do nowych technologii podczas pandemii COVID-19, ale są także pełni obaw wobec technicznego postępu. Raport to również odpowiedź na pytanie w jaki sposób marketerzy i marki mogą wykorzystać technologię, aby pomóc w kształtowaniu przyszłości po zakończeniu kryzysu?
"Pomocna dłoń" technologii
Jedna trzecia (29 proc.) respondentów uważa, że technologia umożliwiła im kontakt z przyjaciółmi, rodziną i otaczającym ich światem podczas lockdownu. Podobny odsetek (29 proc.) osób uważa, że technologia umożliwiła im relaks i odprężenie się w stresującym czasie pandemii.
Badanie ujawniło także tendencję do poszerzania swojej wiedzy - w szczególności obecną wśród ankietowanych z krajów reprezentujących "gospodarki wschodzące i rozwijające się". Badani przyznawali, że uczą się nowych umiejętności i poszerzają swoją wiedzę, do czego przyczynił się bezpośrednio rozwój rozwiązań cyfrowych i dostępność oferty kursów online.
Mając więcej czasu na naukę i doskonalenie się w domu, prawie połowa badanych w Meksyku (44 proc.) czy Brazylii (43 proc.), korzysta z nowych technologii, podczas gdy zaledwie jedna piąta ankietowanych z Wielkiej Brytanii (18 proc.) i 1/4 ze Stanów Zjednoczonych (24 proc.) wykorzystuje technologię do podnoszenia kwalifikacji, na przykład za pomocą aplikacji edukacyjnych i seminariów internetowych.
Goforworld Jarosława Kuźniara znów planuje wyprawy. "Będziemy mieć straty, choć do marca byliśmy na plusie"Są obawy o rozwój technologii
Pomimo entuzjazmu w wykorzystywaniu dobrodziejstw ery cyfrowej, zauważalne są także jednak obawy o długoterminowe negatywne oddziaływanie nowych technologii. Ponad połowa (57 proc.) badanych z całego świata uważa, że tempo zmian technologicznych jest zbyt szybkie i że sprzyja ono nierównościom na całym świecie.
Jest to szczególnie widoczne na rynkach wschodnioeuropejskich i skandynawskich. Coraz więcej osób na całym świecie wierzy w zdolność technologii do rozwiązywania wyzwań społecznych, takich jak kwestie opieki zdrowotnej, np. walka z COVID-19 - 42 proc. w 2018 r., 45 proc. w 2019 r. i 54 proc. w 2020 r.
https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/spadek-dochodow-w-zwiazku-z-pandemia-koronawirus-bedzie-sprzyjal-wzrostowi-oszczednosci
Czego chcemy teraz od marek?
Jeśli chodzi o świadczenie nowych usług mających na celu pomoc psychiczną i fizyczną, dwie trzecie ludzi na całym świecie twierdzi, że nie tylko "chciałoby", ale wręcz oczekuje, że w ciągu najbliższych pięciu do dziesięciu lat firmy i organizacje będą wykorzystywać technologię w sposób, który ma szerszy, pozytywny wpływ na społeczeństwo. Ponad połowa osób w USA (60 proc.) czy Wielkiej Brytanii (59 proc.) uważa, że tak właśnie jest, a najbardziej potrzebują tego ludzie w Chinach (84 proc.).

Dwie trzecie konsumentów będzie oczekiwać, że marki zaczną opracowywać produkty i usługi, które poprawią ich zdrowie i samopoczucie. Dotyczy to w szczególności rynków wschodzących.
Wyzwaniem dla firm będzie humanizacja technologii i zapewnienie konsumentów, że wykorzystują nowe technologie zgodnie z ich oczekiwaniami, w służbie społeczeństwu. Oznacza to również zapewnienie inwestowania w możliwości funkcjonalne, takie jak e-commerce, które ukierunkowanie będą na budowanie prawdziwie empatycznej marki.

W szczytowym okresie pandemii COVID-19, ponad dwie trzecie osób uważa za ważne, by organizacje uzyskały wyraźną zgodę na wykorzystanie danych osobowych do wspierania badań i rozwoju, które dotyczą wyzwań społecznych, takich jak badania medyczne.
Jest to szczególnie zauważalne na wspomnianych rynkach wschodzących, takich jak RPA (79 proc.), Brazylia (76 proc.), Polska i Meksyk (75 proc.) oraz wśród starszych pokoleń.


Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Podczas pandemii Covid-19 przywiązaliśmy się do technologii