Sieci kablowe piszą list do premiera z zapewnieniem, że "nie dopuszczą do wykluczenia cyfrowego"
Polska Izba Komunikacji Elektronicznej i Polska Fundacja Wspierania Rozwoju Komunikacji Elektronicznej PIKSEL napisała list do premiera Mateusza Morawieckiego. Zapewnia w nim, że operatorzy telewizyjni, kablowi, nadawcy telewizji lokalnych nie dopuszczą do "wykluczenia cyfrowego" Polaków, którzy od dwóch tygodni w wielu przypadkach pracują i uczą się w domu.
Epidemia koronawirusa utrudnia funkcjonowanie wielu branż, część biznesów musiała się w ogóle zamknąć, część pracowników przeszła natomiast na tryb pracy zdalnej.
Polska Izba Komunikacji Elektronicznej i Polska Fundacja Wspierania Rozwoju Komunikacji Elektronicznej PIKSEL, która jako organizacja branżowa skupia operatorów telekomunikacyjnych, operatorów telewizji kablowych i nadawców telewizji lokalnych zdecydowała się napisać list do premiera Mateusza Morawieckiego.
W treści listu do którego dotarł portal Wirtualnemedia.pl możemy przeczytać, że organizacje te deklarują „wysiłek ich firm i organizacji”. - Zwłaszcza w tym trudnym okresie, jest nakierowany na zapewnienie ciągłości dostarczania sygnału wszystkim naszym abonentom i stworzenie maksymalnie sprzyjających warunków do wykonywania pracy zdalnej w domu oraz opieki nad dziećmi i młodzieżą poprzez zapewnienie im oferty edukacyjnej i możliwości zdalnego nauczania - podkreśla w liście prezes PIKE Jerzy Straszewski oraz Włodzimierz Zieliński, szef Fundacji PIKSEL.
Zapewniają też, że „jako operatorzy kablowi ich sieci są pewnym i bezpiecznym środkiem komunikacji oraz dostępu do edukacji, wiedzy, informacji i stanowią ważny element systemu bezpieczeństwa państwa na czas kryzysu epidemicznego”. - Codziennie nasi operatorzy obsługują tysiące abonentów, dlatego wprowadzono specjalne procedury kontaktu oraz wspomagania ich we wszelkich problemach w miejscu zamieszkania, bez wychodzenia z domu. PIKE i Fundacja PIKSEL są w całodobowym kontakcie z Krajową Radą Radiofonii i Telewizji, pracując w ramach Rady Metodologicznej przy jej Przewodniczącym, jak również z Urzędem Komunikacji Elektronicznej oraz innymi urzędami i organami państwa w sprawie niezakłóconego dostępu naszych abonentów do sieci internetowych, telewizyjnych i telefonicznych. Jednocześnie zapewniamy, iż call center (Biura Obsługi Abonentów) nastawione są na wszelką pomoc i ułatwienia abonentom tak, ażeby nikt nie został wykluczony cyfrowo - zaznaczono w piśmie do premiera.
Szefowie organizacji zapewniają również, że ich telewizje lokalne „realizują misję publiczną poprzez podawanie bieżących informacji istotnych dla społeczności lokalnych”. - Szczególnym obszarem działalności jest współpraca ze szkolnictwem w zakresie edukacji dzieci i młodzieży oraz zapewnienia im oferty w czasie wolnym. W tych dniach w porozumieniu z nadawcami telewizyjnymi udostępniamy w kanałach otwartych większość programów informacyjnych, a dziennikarze telewizji lokalnych codziennie obsługują lokalne społeczności zapewniając dostęp informacji w miejscach zamieszkania - napisano.
Jak wynika z naszych informacji, jedną z osób z inicjatywy której miał powstać list do prezesa Rady Ministrów był Witold Kołodziejski, przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. - W czasie epidemii rola operatorów telewizji kablowej urasta do rangi strategicznej dla Państwa. Dostarczają oni do domów nie tylko sygnał telewizyjny, ale przede wszystkim internet, jedyny kontakt z światem zewnętrznym. Bardzo mnie cieszy deklaracja operatorów, że dołożą wszelkich starań by nikt nie został wykluczony cyfrowo. Oznacza to bezpieczeństwo, nie tylko techniczne, ale również ekonomiczne. W tej nadzwyczajnej sytuacji nie musimy obawiać się, że z powodu problemów z płatnościami zostaniemy "odcięci od świata". Oświadczenie operatorów świadczy o społecznej odpowiedzialności tego sektora gospodarki - komentuje dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Nadawcy telewizyjni w związku z epidemią koronawirusa w znacznej mierze zmienili swoje ramówki. Postawili przede wszystkim na więcej serwisów informacyjnych i poradnikowych. Część programów została zawieszona, przesunięto także zdjęcia do filmów i seriali. Redakcje pracują zdalnie lub w trybie rotacyjnym, nie zaprasza się gości do studia, a prowadzi rozmowy online
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Krótszy czas oglądania telewizji w 2019 roku
W 2019 roku liderem oglądalności wśród wszystkich widzów był Polsat, a w grupie komercyjnej TVN. Wśród głównych stacji wzrosty odnotowały TVP1 i TVP2, ale najwięcej zyskały TVP Sport, Super Polsat i TTV. Skrócił się średni czas oglądania telewizji, choć zwiększyły się wydatki reklamowe.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Sieci kablowe piszą list do premiera z zapewnieniem, że "nie dopuszczą do wykluczenia cyfrowego"