Startuje platforma Mój GOV. Wszystkie usługi e-administracji w jednym miejscu
Ministerstwo Cyfryzacji uruchomiło platformę internetową o nazwie Mój GOV. Według zapowiedzi ma ona stanowić dla polskich użytkowników miejsce, w którym znajdą oni wszystkie usługi oferowane przez administrację publiczną w formie cyfrowej. Do korzystania z Mój GOV konieczne jest posiadanie Profilu Zaufanego lub e-dowodu.
O wprowadzeniu nowego narzędzia pozwalającego na cyfrowy sposób kontaktów użytkowników z administracją publiczną poinformował Marek Zagórski, minister cyfryzacji podczas konferencji prasowej w Warszawie.
Ministerstwo Cyfryzacji (MC) podkreśla, że obecnie w ramach portalu GOV.pl działają m.in. strony internetowe 19 ministerstw, pięciu urzędów (w tym czterech urzędów wojewódzkich). Użytkownicy znajdą tam także 141 ze 195 kart usług i sześć serwisów tematycznych.
Resort informuje, że jedną z nowości na portalu GOV.pl jest panel Mój GOV. Jego powstanie to efekt wielomiesięcznej pracy zespołów Ministerstwa Cyfryzacji i Centralnego Ośrodka Informatyki. W pracach projektowych zastosowano nowe trendy w dziedzinie User Experience (doświadczenie użytkownika) oraz przyjęto zasadę „mobile first” (najpierw wersja mobilna) - tak, by wszystkie rozwiązania były dostępne z użyciem urządzeń mobilnych.
- Jedno proste i intuicyjne logowanie daje dostęp do naszych osobistych danych zgromadzonych m.in w rejestrze PESEL, Rejestrze Dowodów Osobistych oraz danych z Centralnej Ewidencji Pojazdów nt. posiadanych pojazdów - wyjaśnia Marek Zagórski. - Po zalogowaniu do panelu Mój GOV, bez konieczności dodatkowego uwierzytelniania, użytkownik dostaje też dostęp do systemów PUE ZUS oraz Indywidualnego Konta Pacjenta - dodał szef MC.
MC zapowiada, że logowanie do panelu Mój GOV daje obecnie dostęp do następujących e-usług:
- Wniosek o wpisanie do rejestru wyborców
- Dopisanie się do spisu wyborców
- Zgłoszenie zamiaru głosowania korespondencyjnego (usługa dla osób z orzeczoną niepełnosprawnością)
- Uzyskanie dostępu do informacji publicznej
- Zgłoszenie narodzin dziecka
- Wysłanie pisma ogólnego
Zgodnie z zapowiedzią w kolejnych tygodniach Mój GOV będzie wzbogacany o kolejne, intuicyjne e-usługi. MC zaznacza, że istotną nowością w Mój GOV jest nowa skrzynka (jeszcze w wersji beta) służąca do wymiany korespondencji z urzędami.
Od teraz, aby wysłać pismo do urzędu nie trzeba wchodzić na platformę ePUAP. Nowa skrzynka ma możliwość konfiguracji i prowadzi użytkownika krok po kroku.
MC zaznacza, że już dziś ponad 40 proc. użytkowników łączy się z GOV.pl z telefonów. Dlatego skrzynkę zaprojektowano zgodnie z potrzebami dzisiejszego mobilnego użytkownika, który załatwia usługi w smartfonie, z dowolnego miejsca. Panel Mój GOV jest dostępny ze strony głównej serwisu GOV.pl.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Startuje platforma Mój GOV. Wszystkie usługi e-administracji w jednym miejscu