Play przyciąga abonentów. Znów zarobił ponad miliard zł
W pierwszym kwartale 2025 roku grupa Play osiągnęła r/r wzrosty liczby abonentów usług mobilnych i stacjonarnych. Przy wzroście przychodów o 2,1 proc. i spadku wydatków inwestycyjnych o 9,2 proc. telekom kolejny raz wypracował pomad 1 mld zł zysku EBITDAaL.

Firma P4, operator sieci Play, na koniec marca 2025 roku miała 13,33 mln aktywnych klientów usług mobilnych, o 1,2 proc. więcej niż przed rokiem. Liczba abonentów zwiększyła się rok do roku z 9,44 do 9,67 mln (a tylko w pierwszym kwartale br. o 17 tys.), zaś liczba użytkowników ofert pre-paidowych zmalała z 3,73 do 3,67 mln (w zeszłym kwartale ubyło ich 14 tys.).
W minionym kwartale klient usług mobilnych grupy Play miesięcznie płacił średnio 32,7 zł, tyle samo co kwartał wcześniej, a o 7,5 proc. więcej niż przed rokiem (30,4 zł).
CZYTAJ TEŻ: Grupa Play z budżetem reklamowym w ryzach. Więcej na pracowników
Play sprzedaje więcej szybkiego internetu, a mniej smartfonów
Z kolei w segmencie usług stacjonarnych (Play wszedł tam mocno wraz z przejęciem kilka lat temu UPC Polska) liczba aktywnych klientów zwiększyła się r/r z 2,07 do 2,11 mln. Przy czym w samym pierwszym kwartale br. ubyło ich 6 tys., co firma tłumaczy silną konkurencją. Zaznacza, że o zmalała baza abonentów tradycyjnych pojedynczych usług (internetu lub telewizji), za to liczba klientów internetu szerokopasmowego wzrosła o 3 tys.
Kwartalne przychody grupy Play zwiększyły się r/r o 2,1 proc. do 2,55 mld zł. Zdecydowanie najmocniej w górę poszły wpływy z usług mobilnych – o 9,1 proc. do 1,31 mld, zaś te z usług stacjonarnych i dla domu wzrosły o 1,7 proc. do 514 mln.
Natomiast przychody z połączeń międzyoperatorskich i innych usług zmalały o 1,5 proc. do 292 mln (firma zaznacza, że to najmniejszy spadek od trzech lat, ponieważ w br. nie obniżono stawek regulowanych w tym obszarze). Najbardziej zmniejszyły się wpływy ze sprzedaży sprzętu (czyli głównie smartfonów, tabletów i innych urządzeń kupowanych przez klientów) – o 12,1 proc. do 440 mln zł.
12,7 tys. stacji bazowych Play
Na inwestycje grupa Play przeznaczyła w zeszłym kwartale 237 mln zł, o 9,2 proc. mniej niż rok wcześniej. Przy czym wydatki w tym obszarze w ciągu minionych czterech kwartałów wzrosły r/r o 3,4 proc. do 1,3 mld zł. Na koniec marca br. operator miał dokładnie 12 569 stacji bazowych, o 6,9 proc. więcej niż przed rokiem.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
– Dynamiczna rozbudowa naszej sieci mobilnej, wzmocniona pozyskaniem częstotliwości z pasma 700 MHz, potwierdza naszą chęć utrzymania pozycji lidera w tej kwestii. Inwestując w bezpieczeństwo i niezawodność naszej sieci, wyznaczamy najwyższe standardy jakości dostępu do internetu domowego – dowodem na to jest wprowadzenie oferty światłowodu o prędkości do 8 Gb/s. Rozwijaliśmy też rozwiązania dla biznesu, wspierając firmy w ich cyfrowej transformacji – opisuje w komunikacie prasowym Ken Campbell, prezes grupy Play.
Kwartalny zysk EBITDAaL (czyli EBITDA bez kosztów leasingu) sięgnął 1,1 mld zł, rosnąc r/r o równe 9 proc. Marża EBITDAaL zwiększyła się zaś z 40,5 do 43,2 proc.

Jak niedawno informowaliśmy, spółka P4 zmodyfikowała swoje umowy kredytowe sprzed czterech lat, wydłużając termin spłaty. Równocześnie przedterminowo zwróciła prawie 500 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Play przyciąga abonentów. Znów zarobił ponad miliard zł
ja opuściłem 3 lata temu i nie żałuję