Zysk o 80 proc. w górę. Tak na klientach zarabia Grupa Play
W ub.r. grupa Play zwiększyła przychody o 4 proc., a jej zysk netto poszedł w górę o 80 proc. Osiągnęła wzrosty liczby abonentów i klientów usług stacjonarnych, zaś zmalała liczba użytkowników ofert prepaidowych.

Przychody grupy kapitałowej Play wyniosły w 2024 roku 10,19 mld zł, rosnąc o 4 proc. z 9,8 mld w 2023 roku. W samym czwartym kwartale ub.r. zwiększyły się rok do roku o 3,2 proc. do 2,6 mld zł.
Motorem napędowym są usługi mobilne, z których kwartalne wpływy poszły w górę o 10,6 proc. do 1,31 mld zł. Przychody z usług stacjonarnych i dla domu zwiększyły się o 1,9 proc. do 509 mln zł, zaś te ze sprzedaży urządzeń zmalały o 4,7 proc. do 477 mln zł, a z połączeń operatorskich i innych usług – o 8,7 proc. do 309 mln zł.
Grupa Play ma więcej klientów
W segmencie usług stacjonarnych grupa Play na koniec ub.r. miała 13,33 mln aktywnych klientów, o 1,8 proc. więcej niż przed rokiem. Liczba abonentów zwiększyła się z 9,38 do 9,65 mln, zaś w przypadku użytkowników ofert prepaidowych nastąpił spadek z 3,72 do 3,68 mln. Średni miesięczny przychód od klientów usług mobilnych w czwartym kwartale ub.r. sięgnął 32,7 zł, rosnąc r/r o 8,4 proc.
CZYTAJ TEŻ: Play z Internetem 8 GB/s. W reklamach Kuba Wojewódzki
Natomiast w obszarze usług stacjonarnych liczba użytkowników zwiększyła się przez rok o 2,8 proc. do 12,43 mln.
– W 2024 roku naszym priorytetem był segment usług dla domu. Rozwijaliśmy ofertę światłowodu oraz telewizji, jak również finalizowaliśmy procesy migracji po połączeniu z UPC Polska. Kontynuowaliśmy także rozwój oferty rozwiązań dla biznesu, pozyskując kluczowych klientów w sektorach handlu detalicznego, transportu i hotelarstwa. Dzięki tym działaniom utrzymaliśmy wiodącą pozycję w kategorii usług mobilnych i zdobywamy rynek w obszarze usług domowych i dla biznesu – wyliczył w komunikacie prasowym Ken Campbell, prezes grupy Play.

Koszty operacyjne grupy Play w całym 2024 roku zwiększyły się znacznie słabiej od przychodów – o 2,2 proc. do 8,35 mld zł. Operatorowi udało się ograniczyć wydatki na usługi obce z 1,56 do 1,54 mld zł, a wartość sprzedanych towarów zmalała z 1,56 do 1,49 mld zł.
Więcej na inwestycje i ze światłowodów
Nakłady inwestycyjne telekomu (bez tych na aktywa przeznaczone do sprzedaży sięgnęły) 1,32 mld zł, o 6,8 proc. więcej niż przed rokiem.
Pozostałe wpływy operacyjne firmy wzrosły z 1,27 do 1,78 mld zł. Przychody z partnerstw (m.in. od Polskiego Światłowodu Otwartego, który zarządza infrastrukturą stacjonarną grupy Play) poszły w górę z 970,41 tys. do 1,3 mln zł, zaś te ze sprzedaży spółek zależnych (w ub.r. operator zbył udziały firm : SferaNet Infrastruktura, 3S Box, PT i MicoInfra) sięgnęły 137,96 mln zł (rok wcześniej były zerowe).
CZYTAJ TEŻ: Play sprzedał obligacje za 700 mln zł
– Rosnące wyniki finansowe i biznesowe Play potwierdzają naszą silną pozycję na polskim rynku telekomunikacyjnym. Model biznesowy Play koncentruje się na dostarczaniu wartości klientom, którym oferujemy konwergentne usługi (mobilne, stacjonarne i telewizyjne) w dobrych cenach. Ma on też istotny wpływ na bezpieczeństwo kraju, ponieważ intensywnie rozbudowujemy naszą infrastrukturę, zapewniając łączność niemal w każdym miejscu w Polsce – podkreślił Ken Campbell.
Całoroczny zysk operacyjny telekomu zwiększył się z 2,37 do 2,87 mld zł, a zysk netto – z 783,19 mln do 1,41 mld zł. Natomiast zysk EBITDAaL (czyli EBITDA bez kosztów leasingu) wzrósł o 10,5 proc. do 4,04 mld zł, z czego w czwartym kwartale – o 18,4 proc. do 965 mln zł. Marża EBITDAaL w całym ub.r. poszła w górę z 37,3 do 39,7 proc.

Dołącz do dyskusji: Zysk o 80 proc. w górę. Tak na klientach zarabia Grupa Play