Polacy mało zainteresowani pokładowym i lotniskowym internetem
68,5% Polaków nie dopłaciłoby do ceny biletu lotniczego, aby otrzymać dostęp do pokładowego Wi-Fi podczas lotu - wynika z badania Radius Communication.
Mniej zainteresowane korzystaniem z internetu podczas podróży są kobiety: niemal 3/4 z nich (74,5%) stwierdziło, że nie zapłaciłoby więcej za lot, żeby móc używać pokładowego Wi-Fi. Tymczasem wśród badanych mężczyzn odsetek takich odpowiedzi wyniósł 62%.
Młodsze pokolenie znacznie częściej jest gotowe korzystać z Wi-Fi, nawet jeśli wiązałoby się to z wyższym kosztem podróży. Najczęściej (37%) odpowiadały tak osoby w wieku 23-35 lat.

Zapytani, czy korzystają z hotspotów oferowanych przez lotniska, 49% Polaków odpowiedziało, że zdarzyło im się to w przeszłości. Jest to jeden z najniższych wyników wśród 26 ankietowanych krajów. Jedynie Niemcy i Francuzi wykazali mniejsze zainteresowanie korzystaniem z lotniskowych sieci. W obu przypadkach 43% badanych przyznało, że zdarzyło się to im w przeszłości. Dla porównania, światowa średnia wynosi 58%. Z kolei najwyższy wynik został zanotowany wśród Norwegów: 76% badanych korzystało wcześniej z lotniskowego Wi-Fi.

Polacy, którzy mieli okazję korzystać z sieci na lotnisku, są znacznie bardziej zadowoleni z jakości połączenia niż podróżni z innych krajów biorących udział w ankiecie. Blisko połowa respondentów z Polski (48,3%) uważa, że jakość oferowanego im połączenia internetowego była „raczej dobra”, podczas gdy zapytani o to samo podróżni z pozostałych krajów uważają, że lotniskowe połączenie nie jest „ani dobre, ani złe”.

Badanie zostało przeprowadzone przez Radius Communication na zlecenie Kayak.pl wśród 26216 osób z 26 krajów na świecie. Gromadzenie danych odbyło się w dniach 9-17 stycznia 2018 r. poprzez e-ankietę na panelu badawczym Cint. Dane dla Polski powstały w oparciu o odpowiedzi reprezentatywnej grupy ponad 1000 dorosłych Polaków.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Polacy mało zainteresowani pokładowym i lotniskowym internetem