Polacy za pan brat z mediami społecznościowymi. Facebook nieustannie na szczycie
Jak podaje najnowszy raport DataReportal “Digital 2025: Poland”, Polacy na dobre rozgościli się w przestrzeni mediów społecznościowych. Co ciekawe, pomimo wieszczenia końca Facebooka, odnotowuje on wzrosty i znajduje się na szczycie portali społecznościowych (18,7 mln użytkowników), a wyprzedza go tylko YouTube (29 mln).
W styczniu br. w Polsce, w mediach społecznościowych odnotowano 29 mln profili (75,6% populacji), co oznacza wzrost o 1,1 mln (+3,9 proc.).
W tym samym czasie YouTube odnotował 29 mln użytkowników (84,2 proc. internautów), czyli wzrost o 1,1 mln (+3,9 proc.). Tym samym YouTube jest na pierwszym miejscu jeżeli chodzi o liczbę polskich użytkowników.
Tuż za YouTubem uplasował się Facebook, który odnotował 18,7 mln użytkowników.
Dane opublikowane we własnych narzędziach Mety wskazują, że potencjalny zasięg reklam Facebooka w Polsce wzrósł o 1,55 miliona (+9,1 proc.) między styczniem 2024 r. a styczniem 2025 r.
Czytaj więcej: Z czego tak naprawdę dzieci korzystają w internecie? Alarmujący raport
Te same dane pokazują, że liczba użytkowników, do których marketerzy mogli dotrzeć z reklamami na Facebooku w Polsce spadła o 750 tysięcy (-3,9 proc.) w ciągu trzech miesięcy – między październikiem 2024 r. a styczniem 2025 r.
Na początku 2025 r. 53,2 proc. odbiorców reklam Facebooka w Polsce stanowiły kobiety, a 46,8 - mężczyźni.
Natomiast Instagram odnotował 11,3 mln użytkowników (+2,7 proc.), ze znaczącą przewagą kobiet (57,6%).
W ujęciu kwartalnym dane firmy pokazują również, że wielkość widowni reklamowej Instagrama w Polsce zmniejszyła się o 300 tysięcy (-2,6 proc.) między październikiem 2024 r. a styczniem 2025 r.
Z początkiem br. TikTok miał 11,4 mln dorosłych użytkowników, co oznacza wzrost o 210 tys. (+1,9 proc.). W Q4 ur. zasięg reklam na TikToku w Polsce odpowiadał 33 procentom lokalnej bazy użytkowników internetu na początku roku, niezależnie od wieku.
Czytaj więcej: Nowe narzędzia w platformach reklamowych Mety
51,8 proc. dorosłych odbiorców reklam TikTok w Polsce stanowiły kobiety, a 48,2 proc. mężczyźni.
Spektakularny wzrost zaliczył LinkedIn, który z początkiem stycznia br. miał 8,2 mln użytkowników. Na platformie przybyło aż 1,5 mln użytkowników co daje 22,4 proc. wzrostu.
Messenger odnotował 15,9 mln użytkowników (+3,9 proc.), z czego 50,4proc. to osoby dorosłe.
Czytaj więcej: Dwie trzecie polskich internautów na Messengerze i WhatsAppie
Snapchat miał 5,7 mln użytkowników (+1,6 proc.), w tym 15,9 proc. dorosłych.
X odnotował 5,33 mln użytkowników, czyli zaliczył w ciągu roku spadek o 486 tys., jednak Q4 2024 r. przyniósł wzrost o 323 tys.
Pinterest to 7,14 mln użytkowników, co oznacza wzrost aż o 17,1 proc., przy czym kobiety to 72,9 proc. użytkowników.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Polacy za pan brat z mediami społecznościowymi. Facebook nieustannie na szczycie