Polacy za pan brat z mediami społecznościowymi. Facebook nieustannie na szczycie
Jak podaje najnowszy raport DataReportal “Digital 2025: Poland”, Polacy na dobre rozgościli się w przestrzeni mediów społecznościowych. Co ciekawe, pomimo wieszczenia końca Facebooka, odnotowuje on wzrosty i znajduje się na szczycie portali społecznościowych (18,7 mln użytkowników), a wyprzedza go tylko YouTube (29 mln).

W styczniu br. w Polsce, w mediach społecznościowych odnotowano 29 mln profili (75,6% populacji), co oznacza wzrost o 1,1 mln (+3,9 proc.).
W tym samym czasie YouTube odnotował 29 mln użytkowników (84,2 proc. internautów), czyli wzrost o 1,1 mln (+3,9 proc.). Tym samym YouTube jest na pierwszym miejscu jeżeli chodzi o liczbę polskich użytkowników.
Tuż za YouTubem uplasował się Facebook, który odnotował 18,7 mln użytkowników.
Dane opublikowane we własnych narzędziach Mety wskazują, że potencjalny zasięg reklam Facebooka w Polsce wzrósł o 1,55 miliona (+9,1 proc.) między styczniem 2024 r. a styczniem 2025 r.
Czytaj więcej: Z czego tak naprawdę dzieci korzystają w internecie? Alarmujący raport
Te same dane pokazują, że liczba użytkowników, do których marketerzy mogli dotrzeć z reklamami na Facebooku w Polsce spadła o 750 tysięcy (-3,9 proc.) w ciągu trzech miesięcy – między październikiem 2024 r. a styczniem 2025 r.
Na początku 2025 r. 53,2 proc. odbiorców reklam Facebooka w Polsce stanowiły kobiety, a 46,8 - mężczyźni.
Natomiast Instagram odnotował 11,3 mln użytkowników (+2,7 proc.), ze znaczącą przewagą kobiet (57,6%).
W ujęciu kwartalnym dane firmy pokazują również, że wielkość widowni reklamowej Instagrama w Polsce zmniejszyła się o 300 tysięcy (-2,6 proc.) między październikiem 2024 r. a styczniem 2025 r.
Z początkiem br. TikTok miał 11,4 mln dorosłych użytkowników, co oznacza wzrost o 210 tys. (+1,9 proc.). W Q4 ur. zasięg reklam na TikToku w Polsce odpowiadał 33 procentom lokalnej bazy użytkowników internetu na początku roku, niezależnie od wieku.
Czytaj więcej: Nowe narzędzia w platformach reklamowych Mety
51,8 proc. dorosłych odbiorców reklam TikTok w Polsce stanowiły kobiety, a 48,2 proc. mężczyźni.
Spektakularny wzrost zaliczył LinkedIn, który z początkiem stycznia br. miał 8,2 mln użytkowników. Na platformie przybyło aż 1,5 mln użytkowników co daje 22,4 proc. wzrostu.
Messenger odnotował 15,9 mln użytkowników (+3,9 proc.), z czego 50,4proc. to osoby dorosłe.
Czytaj więcej: Dwie trzecie polskich internautów na Messengerze i WhatsAppie
Snapchat miał 5,7 mln użytkowników (+1,6 proc.), w tym 15,9 proc. dorosłych.
X odnotował 5,33 mln użytkowników, czyli zaliczył w ciągu roku spadek o 486 tys., jednak Q4 2024 r. przyniósł wzrost o 323 tys.
Pinterest to 7,14 mln użytkowników, co oznacza wzrost aż o 17,1 proc., przy czym kobiety to 72,9 proc. użytkowników.
Dołącz do dyskusji: Polacy za pan brat z mediami społecznościowymi. Facebook nieustannie na szczycie