David Zaslav: Połączenie Discovery+ i HBO Max, wzmocnienie CNN i optymalizacja kosztów
W nadchodzących miesiącach mamy za zadanie zbudowanie nowej, wiodącej firmy na rynku medialnym - zapowiada David Zaslav, szef Warner Bros. Discovery w komunikacie do pracowników. W planach jest między innymi połączenie Discovery+ i HBO Max w jedną platformę, dalsze budowanie marki CNN w segmencie informacyjnym, a także stworzenie skutecznego systemu osiągania przychodów i optymalizacji finansów opartych o twarde dane.
W pierwszej połowie kwietnia 2022 r. sfinalizowano transakcję, w wyniku której doszło do połączenia WarnerMedia i Discovery. Efektem fuzji było powstanie podmiotu o nazwie Warner Bros. Discovery (WBD). Kieruje nim David Zaslav, dotychczasowy szef Discovery. W skład nowej firmy wchodzi m.in. TVN Grupa Discovery.
Zgodnie z postanowieniami umowy, która została zawarta w formie Reverse Morris Trust, w momencie finalizacji transakcji AT&T otrzymała 40,4 mld dol. w gotówce, a WarnerMedia zachowa część swojego zadłużenia. Akcjonariusze AT&T otrzymali dodatkowo 0,241917 udziałów w WBD za każdą akcję AT&T posiadaną przez nich w momencie finalizacji transakcji. Łącznie akcjonariusze AT&T otrzymali 71 proc. akcji połączonego podmiotu. Pozostała część udziałów nowej spółki należy do dotychczasowych akcjonariuszy Discovery. Oprócz nowych udziałów w WBD, akcjonariusze AT&T mają tę samą liczbę akcji AT&T,co poprzednio.
Fuzję Discovery z WarnerMedia, należącym poprzednio do AT&T, ogłoszono w maju ub.r. W grudniu bezwarunkową zgodę na transakcję wyraziła Komisja Europejska, a na początku br. fuzję zaakceptowali akcjonariusze AT&T, Federalna Komisja Handlu i Departament Sprawiedliwości USA oraz - w marcu - akcjonariusze Discovery.
Czytaj także: BT i Warner Bros. Discovery tworzą spółkę joint venture. Szersza oferta sportowa dla kibiców w Wielkiej Brytanii
Jedna platforma wideo, doping dla CNN
Jeszcze przed sfinalizowaniem transakcji szefowie połączonej firmy obiecali znaleźć 3 mld dol. oszczędności w wyniku synergii, w ciągu najbliższych trzech lat. Teraz, w notatce rozesłanej do pracowników Warner Bros. Discovery, do której dotarł serwis Variety, David Zaslav zaczął precyzować te plany.
- Budując tę nową firmę, musimy kierować się twardymi danymi, aby zrozumieć, co działa, a co nie - czytamy w komunikacie. - Ważne jest również, abyśmy pracowali bardziej zespołowo w różnych obszarach działalności, abyśmy mogli podejmować strategiczne decyzje i jak najlepiej służyć konsumentom na wszystkich platformach. Pozwoli nam to stworzyć bardziej wydajną i skuteczną organizację oraz ogólnie silniejszą firmę.
W związku z zapowiadanymi zmianami powołano specjalny zespół menedżerów, którym kieruje Simon Robinson, główny specjalista ds. transformacji w WBD. W ciągu miesiąca od zakończenia fuzji nowa firma podjęła już poważne decyzje o cięciu kosztów. Przykładem może być zamknięcie CNN+. Słowa Zaslava wskazują, że koncern w najbliższym czasie czekają kolejne duże zmiany.
- Oficjalnie minęło 30 dni naszej działalności jako Warner Bros. Discovery i chciałbym powiedzieć, że ten miesiąc był dla mnie i innych członków naszego zespołu kierowniczego niezwykle ekscytujący - odwiedziliśmy różne lokalizacje w Stanach Zjednoczonych, spotkaliśmy się z wieloma z Was i dowiedzieliśmy się jak najwięcej o naszych firmach, wytyczając przyszłą ścieżkę rozwoju tej wspaniałej nowej spółki. Choć przed nami jeszcze wiele pracy i trudnych decyzji, jestem zadowolony z dotychczasowych postępów i bardziej niż kiedykolwiek przekonany, że znajdujemy się na właściwej drodze do stworzenia najbardziej dynamicznej firmy medialno-rozrywkowej na świecie - zaznaczył Zaslav w korespondencji. Menedżer przedstawił także kluczowe priorytety, na których firma będzie się koncentrować w najbliższym czasie.
Inwestowanie w kreatywność
- Naszym celem jest dotarcie do jeszcze większej liczby odbiorców na całym świecie dzięki najszerszej i najbardziej atrakcyjnej ofercie treści na wszystkich platformach. Aby to osiągnąć, będziemy odważnie, ale i mądrze inwestować w to, co umieszczamy na ekranach, dużych i małych, zawsze z zamiarem rozwijania naszej działalności – pisze Zaslav.
Wypracowanie nowej kultury WBD
- Musimy wszyscy pracować razem, aby stworzyć spójną kulturę współpracy i zacząć działać jak jeden zespół – podkreśla szef WBD. - Nie możemy podejmować decyzji i działać w oddzielnych „silosach” aby mieć nadzieję, że będziemy skuteczni, biorąc pod uwagę ogromną ilość treści i platform, które musimy zmaksymalizować, aby jak najlepiej służyć konsumentom.
Dążenie do jednej platformy streamingowej
- Połączenie naszych serwisów streamingowych, Discovery+ i HBO Max, w jedną potężną i globalną platformę technologiczną daje ogromne możliwości – argumentuje Zaslav. - Choć będzie to wymagało czasu, w ostatecznym rozrachunku zmieni sytuację na rynku, ponieważ nikt inny nie ma tak szerokiej, wszechstronnej i ekscytującej oferty treści, jak nasza.
Wzmocnienie CNN
- Nie ma drugiej takiej stacji informacyjnej jak CNN – zaznacza Zaslav. - Pod kierownictwem Chrisa Lichta, nasze zespoły na całym świecie robią to, co potrafią najlepiej, czyli są źródłem wiarygodnych informacji i wyjątkowego dziennikarstwa. Jesteśmy szczególnie dumni z naszych dzielnych ekip na Ukrainie, które walczą o przekazanie prawdy w trudnych i niebezpiecznych warunkach. To, co robią, jest niezwykle ważne i nikt nie robi tego lepiej.
Szef WBD podkreśla także: - Choć nie znamy jeszcze wszystkich odpowiedzi, wiem na pewno, że: jesteśmy globalnym liderem w dziedzinie stylu życia, wiadomości i sportu. Jesteśmy największym producentem treści telewizyjnych i filmowych na świecie, mamy niezrównane portfolio kultowych marek i marek franczyzowych, począwszy od HBO i Warner Bros. Pictures, poprzez Discovery Channel i CNN, March Madness i rozgrywki Pucharu Stanleya, aż po DC Comics i Looney Tunes. Wyróżniamy się też zdolnością docierania do konsumentów na wszystkich platformach - linearnych, kablowych, cyfrowych, kinowych i strumieniowych. Co najważniejsze, mamy najlepszych ludzi i partnerów kreatywnych w branży.
Czytaj także: Discovery zwiększyło wpływy i potroiło zysk, pomogły igrzyska i 24 mln subskrybentów discovery+
Na razie nie ma bliższych informacji na temat tego, czy w związku ze stworzeniem nowej firmy i optymalizacją finansów WBD planuje zmiany w swojej polityce kadrowej, co w praktyce mogłoby oznaczać cięcia z zatrudnieniu.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: David Zaslav: Połączenie Discovery+ i HBO Max, wzmocnienie CNN i optymalizacja kosztów