Spółka związana z Play i UPC Polska poszerzyła zasięg
W lutym w zasięgu sieci optycznej Polskiego Światłowodu Otwartego znalazło się blisko 2,5 tys. nowych domostw z 15 miejscowości. Najwięcej nowych adresów zostało dodanych w Krakowie (377), Radomiu (319) i Warszawie (313). Operator przeprowadził też modernizację sieci HFC do standardu FTTH w blisko 25 tys. gospodarstw domowych.
Tym samym Polski Światłowód Otwarty zwiększył zasięg swojej sieci światłowodowej o ponad 27 tys. gospodarstw domowych. W zasięgu grupy znajduje się już ponad 4,1 mln gospodarstw domowych, z czego blisko 900 tys. to sieć światłowodowa.
Polski Światłowód Otwarty (PŚO) to wyłącznie hurtowy operator oferujący wszystkim operatorom detalicznym otwarty dostęp do sieci szerokopasmowej w Polsce na niedyskryminujących warunkach.
Umowy z Netią, Orange, Play, Plusem, T-Mobile i RFC
PŚO podpisał umowy z 6 dużymi operatorami detalicznymi: Netia, Orange, Play, Plus, T-Mobile i RFC. Docelowo spółka planuje objąć zasięgiem sieci FTTH ponad 6 mln gospodarstw domowych w Polsce.
W tym celu Polski Światłowód Otwarty realizuje proces rozbudowy i modernizacji sieci w technologii w standardzie XGS-PON. Dzięki niej operatorzy korzystający z sieci PŚO będą mogli oferować sprzedaż usług internetowych FTTH o prędkości do 8 Gbit/s. Takową usługę niedawno wdrożył Play.
Nowa sieć została w ostatnim czasie wybudowana nie tylko w Krakowie, Radomiu i Warszawie, ale także w Bydgoszczy, Bytomiu, Gdańsku, Głownie, Legnicy, Łodzi, Olsztynie, Radzionkowie, Wałbrzychu, Wrocławiu i Żorach.
Play w kwietniu 2023 roku poinformował o sprzedaży połowy światłowodów przejętej sieci kablowej UPC Polska. Nabywcą 50 proc. udziałów powołanej wcześniej spółki Polski Światłowód Otwarty została francuska firma Plug Finco Sàrl wchodząca w skład grupy InfraVia Capital Partners.
Dzięki działalności PŚO mieszkańcy wielu gospodarstw domowych mogą korzystać z ofert dostępu do Internetu i telewizji od większej liczby operatorów aniżeli jednego. Spółka niedawno przedstawiła wyniki badania, z których wynikało, że 54 proc. ankietowanych chce mieć dostęp do oferty więcej niż jednego operatora, aby móc porównać warunki i wybrać najlepszą dla siebie opcję.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Spółka związana z Play i UPC Polska poszerzyła zasięg