Polskie Radio stawia na DAB+, podpisało umowy dot. emisji programów z Emitelem i PSN Infrastruktura
Polskie Radio przez najbliższe 12 miesięcy w zakresie emisji i multipleksacji swoich programów w systemie DAB+ będzie korzystać z usług firmy Emitel S.A. oraz PSN Infrastruktura.
Publiczna rozgłośnia radiowa rozpoczęła nadawanie w cyfrowej jakości 1 października 2013 roku. Pod koniec listopada 2017 roku wystartował kanał cyfrowy - Polskie Radio Chopin. Z kolei w połowie czerwca 2018 roku działalność rozpoczęło PR Literatura. W sumie na ogólnopolskiej części multipleksu Polskiego Radia znajdują się: Polskie Radio Chopin, Polskie Radio Dzieciom, Jedynka, Dwójka, Trójka, Czwórka, Polskie Radio 24 oraz Radio Poland. W jakości cyfrowej można też słuchać rozgłośni regionalnych Polskiego Radia.
Obecnie zasięgiem emisji cyfrowej objęte są 24 stacje nadawcze i 17 regionów. Według planów, od października br. zasięg miał objąć 39 stacji nadawczych i 68,2 proc. ludności Polski. Z kolei do października 2020 roku - 52 stacje nadawcze i 77 proc. ludności. Dokładnie rok później w cyfrowej emisji miały nadawać 64 stacje nadawcze, które mają objąć 81,6 proc. mieszkańców kraju.
Pod koniec września br. wygasły umowy obowiązujące od 1 października 2017 roku na emisję programów Polskiego Radia w DAB+.
Jak przekazała nam rzeczniczka spółki Ewelina Steczkowska, przez najbliższe 12 miesięcy w zakresie emisji i multipleksacji programów Polskiego Radia w systemie DAB+ spółka podpisała umowy z firmą Emitel oraz z PSN Infrastruktura. - Na usługi emisji i multipleksacji na kolejne 36 miesięcy trwa procedura wyboru wykonawców i podpisania umów - dodała.
W stosunku do dotychczasowych umów, zmiana nastąpiła w województwie opolskim - operatorem nadajników była tam PSN Infrastruktura, a od 1 października br. usługi emisji świadczy Emitel.
KRRiT stawia na cyfryzację radia
Polskie Radio przeprowadzało już m.in. testy systemu powiadamiania kryzysowego wspólnie z MSWiA oraz Emitelem. Ich celem było sprawdzenie różnych sposobów realizacji powiadamiania o zagrożeniach oraz możliwości odbiorników w tym zakresie. Eksperymentalną emisję w DAB+ powiadamiania kryzysowego zrealizowano także z Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie.
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji określiła, że cyfryzacja radiofonii to jeden z jej głównych celów, który określono w „Strategii Regulacyjnej na lata 2017-2022”. Według regulatora „dodatkowa oferta programowa w miastach dużej i średniej wielkości wpłynie na poprawę atrakcyjności DAB+, a także zwiększy pluralizm na tych rynkach”. W maju br. ogłosiła konkursy na cyfrowe częstotliwości lokalne, na razie nie rozstrzygnęła, które z nich przypadną konkretnym nadawcom.
Pierwszy pakiet ogłoszeń o możliwości uzyskania koncesji na nadawanie programów lokalnych w multipleksie cyfrowym DAB+ obejmuje obszar: Częstochowy, Katowic, Poznania, Rzeszowa, Tarnowa, Torunia i Warszawy.
W 2018 r. Polskie Radio osiągnęło wzrost wpływów sprzedażowych o 12,96 proc. do 336,53 mln zł oraz 15,3 mln zł zysku netto (wobec 2,79 mln zł rok wcześniej). 69 proc. przychodów spółki pochodziło z abonamentu i związanej z nim rekompensaty, na koniec ub.r. nadawca zatrudniał 1 285 pracowników etatowych, o 30 więcej niż przed rokiem. W br. planuje 62,05 mln zł straty.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Polskie Radio stawia na DAB+, podpisało umowy dot. emisji programów z Emitelem i PSN Infrastruktura