Ponad 900 mln subskrybentów płatnej telewizji na świecie
W 2013 roku globalna liczba subskrybentów płatnej telewizji sięgnęła 903,3 miliona, a przychód z tego typu usług wyniósł 249,8 miliarda dolarów - wynika z danych firmy badawczej ABI Research.
Znaczący wzrost liczby subskrybentów - o 19,5 proc., do 92 milionów - odnotowali w minionym roku operatorzy IPTV, których przychód sięgnął 37,2 miliarda dolarów. Według analityków ABI Research, liczba subskrybentów IPTV wzrośnie do 161 milionów w 2019 roku, co ma wówczas odpowiadać 15 proc. całego rynku płatnej telewizji.
Natomiast najniższy, 3-proc. wzrost liczby subskrybentów - do 570,2 miliona - zaobserwowano w zeszłym roku w największym rynkowym segmencie, jakim jest telewizja kablowa. Przyczyniły się do tego spadki w Europie Zachodniej i Ameryce Północnej (odpowiednio o 1 proc. i 1,5 proc.). W 2019 roku operatorzy telewizji kablowej mają mieć 634,5 miliona subskrybentów.
Z kolei w segmencie cyfrowej telewizji naziemnej na koniec zeszłego roku odnotowano 9,5 miliona płacących subskrybentów. W Europie Zachodniej zaobserwowano 5-proc. spadek, ale za to w Afryce - wzrost o 45 proc., do 2,1 miliona subskrybentów (prognoza: 4,8 mln w 2019 r.).
Największy przychód spośród operatorów wygenerował w 2013 roku DirecTV. Ten satelitarny gigant ma w USA 20,2 miliona subskrybentów.
Ponadto ABI Research prognozuje, że w 2019 roku na całym świecie będzie 1,1 miliarda subskrybentów płatnej telewizji, a przychód operatorów sięgnie wówczas 320,3 miliarda dolarów.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Ponad 900 mln subskrybentów płatnej telewizji na świecie