Pracodawcy analizują w sieci prywatne życie potencjalnych pracowników
22 procent menedżerów zajmujących się rekrutacją w firmach kieruje się na strony serwisów społecznościowych, aby uzyskać więcej informacji na temat osób starających się o pracę.
Jeszcze w 2006 roku wskaźnik ten był dwa raz mniejszy i wynosił 11 procent, a obecnie dodatkowe 9 procent menedżerów planuje w przyszłości postępować w ten sam sposób - informuje serwis eFlux Media, powołując się na badanie przeprowadzone przez serwis CareerBuilder.com.
34 procent spośród menedżerów, którzy przeglądali profile kandydatów na stronach serwisów społecznościowych, przyznało że na skutek treści tam znalezionych postanowili nie zaoferować danej osobie posady.
Najczęściej respondenci wskazywali tutaj na to, że osoby starające się o prace umieszczały w profilach informacje o swoim piciu alkoholu i zażywaniu narkotyków, a także prowokacyjne lub nieodpowiednie zdjęcia i informacje. Odrzuceniu danego kandydata sprzyjało również obmawianie na stronach serwisów społecznościowych byłego pracodawcy oraz podawanie nieprawdziwych informacji na temat swoich kwalifikacji zawodowych.
Z drugiej strony 24 procent badanych sprawdzających profile w serwisach społecznościowych stwierdziło, że treści na nich znalezione pomogły im w podjęciu decyzji o zatrudnieniu danego kandydata.
źródło: eFlux Media
Dołącz do dyskusji: Pracodawcy analizują w sieci prywatne życie potencjalnych pracowników