Procter & Gamble chce zastrzec skróty LOL i WTF jako własne znaki towarowe
Koncern Procter & Gamble złożył wnioski o zastrzeżenie jako znaki towarowe popularnych skrótów stosowanych w internecie i mediach społecznościowych. Na liście są LOL, WTF, NBD oraz FML. Według przypuszczeń firma zamierza oznaczyć skrótami nowe produkty kierowane do klientów z pokolenia millenialsów.
O złożeniu przez Procter & Gamble dokumentów do amerykańskiego urzędu patentowego poinformowały zachodnie media, m.in. BBC oraz Bloomberg.
Zgodnie z nimi firma chce zastrzec jako własne znaki towarowe 4 popularne skróty stosowane często przez użytkowników internetu i mediów społecznościowych. Na liście znalazły się LOL (laugh out loud), WTF (what the fuck), NBD (no big deal) oraz FML (fuck my life).
P&G nie skomentował oficjalnie złożenia wspomnianych wniosków, nie zdradził też motywów jakie nim kierowały. Jednak według przypuszczeń ekspertów, z którymi rozmawiał Bloomberg koncern może w przyszłości planować wprowadzenie do swojej oferty nowej linii produktów kierowanych do pokolenia millenialsów, którzy aktywnie korzystają z internetu i nazwy w postaci powszechnie stosowanych tam skrótów mogłyby trafić w ich gust.
Na razie nie wiadomo kiedy wnioski złożone przez P&G zostaną rozpatrzone. Jednak istnieją wątpliwości czy amerykański urząd patentowy zgodzi się na zastrzeżenie dla jednej firmy skrótów, które dzisiaj są wykorzystywane w całej sieci przez miliony użytkowników.
Serwis The Drum przypomina przy okazji, że P&G nie jest bynajmniej jedyną marką, która chce zastrzec popularne skróty internetowe jako własne znaki towarowe. Do urzędu patentowego w USA trafiło wcześniej 246 wniosków dotyczących skrótu LOL, 147 związanych z WTF, 71 z NBD i 61 dotyczących FML. Część postępowań w tych sprawach jest wciąż w toku, jednak pokaźna liczba wniosków została już przez urząd odrzucona.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Procter & Gamble chce zastrzec skróty LOL i WTF jako własne znaki towarowe