SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Producent "Twoja twarz brzmi znajomo" znów z zyskiem. Opłaciły się nowe programy dla TVP i Polsatu

Producent telewizyjno-streamingowy Endemol Shine Polska w 2024 roku zwiększył przychody o 13 proc., a przy dużo niższym wzroście kosztów zarobił na czysto ponad 2 mln zł. Firma zrealizowała nowe produkcje m.in. dla Telewizji Polskiej, Polsatu i Amazon Prime Video.

W 2024 roku Endemol Shine Polska wypracował 94,34 mln zł przychodów sprzedażowych, co wobec 83,45 mln rok wcześniej daje wzrost o 13 proc.

Firma od lat odpowiada za produkcję m.in. teleturniejów „Postaw na milion” i „Tak to leciało” dla Telewizji Polskiej, „Twoja twarz brzmi znajomo” i “Must be the Music” dla Polsatu oraz „MasterChef”, „MasterChef Junior” i „Lego Masters” dla TVN.

Nowe produkcje Endemola

W ub.r. doszły do tego kolejne tytuły, takie jak nowy sezon serialu „Krew z krwi” oraz programy „Cudowne lata” i „Żona dla Polaka” dla TVP (ten ostatni pojawił się na antenie w styczniu br.), „Siły specjalne” i „Bitwa o palety” dla Telewizji Polsat, „Drag me out” dla TVN oraz „Good Luck Guys” dla Amazon Prime Video (od września będzie można oglądać drugą edycję tego ostatniego show).

Wpływy Endemol Shine Polska od kontrahentów z kraju zmalały z 68,5 do 62,42 mln zł, a od tych z zagranicy poszły w górę z 14,95 do 31,92 mln.

CZYTAJ TEŻ: Jesienna ramówka Polsatu pod znakiem „Milionerów”. Miszczak pewny sukcesu: „Wyciągajcie piloty”

Z kolei koszty operacyjne firmy w 2024 roku wyniosły 89,85 mln zł, o 7,1 proc. więcej niż przed rokiem. Wydatki na usługi obce poszły w górę z 61,65 do 86,56 mln zł, na wynagrodzenia – z 13,65 do 19,62 mln, a na zużycie materiałów i energii – z 1,64 do 2,4 mln.

Bazę kosztową mocno obniżyło natomiast zmniejszenie się wyniku ze zmiany stanu produktów (czyli gotowych treści, za które firma nie uzyskała jeszcze zapłaty) z 5,57 do -20,53 mln zł. Z kolei wydatki finansowe poszły w górę z 1,27 do 2,22 mln zł, z czego te na odsetki – z 1,15 do 1,52 mln.

Endemol po dwóch latach znów zyskowny

Endemol Shine Polska wypracował w ub.r. 4,48 mln zł zysku sprzedażowego brutto, wobec 417,6 tys. straty rok wcześniej. Wynik operacyjny poszedł zaś w górę z 750,9 tys. zł straty do 4,65 mln zysku, a wynik netto – z 1,75 mln straty do 2,16 mln zysku.

CZYTAJ TEŻ: Nowości i powroty w jesiennej ramówce TVN. Co pokaże stacja?

Firma wróciła do zysku po dwóch latach ujemnej rentowności. W 2022 roku przy 74,71 mln zł wpływów sprzedażowych miała 1,18 mln straty netto, zaś rok wcześniej wypracowała 93,98 mln przychodów, zarabiając na czysto 2,68 mln.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2024, a poprzedni – 2023

Dołącz do dyskusji: Producent "Twoja twarz brzmi znajomo" znów z zyskiem. Opłaciły się nowe programy dla TVP i Polsatu

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl