Ministerstwo Zdrowia wydało 6,7 mln zł na promocję „Profilaktyki 40 PLUS”
Ponad 6,6 mln zł wydał resort zdrowia na kampanię informacyjną w 2021 roku, dotyczącą programu „Profilaktyka 40 PLUS”, przeprowadzanego w ramach Polskiego Ładu. Taką informację uzyskał i upublicznił w mediach społecznościowych senator Krzysztof Brejza z Koalicji Obywatelskiej.
Polski Ład to sztandarowy program gospodarczy rządu, realizowany pełną parą od początku 2022 roku. Rząd mówił o nim już od wiosny ubiegłego roku. Pakiet reform miał tchnąć "nowe życie" w gospodarkę po pandemii koronawirusa. Na stole znalazły się zapowiedzi m.in. ograniczenia umów cywilnoprawnych (umowy śmieciowe) przez ich pełne oskładkowanie „z perspektywą wprowadzenia jednego kontraktu na pracę”. Od chwili wprowadzenia w życie programu podlega on jednak nieustannym korektom, głównie w sferze podatkowej.
W 2021 roku rząd promował swój program, mający działać w ramach Polskiego Ładu jako „Profilaktyka 40 PLUS”. Zakłada on m.in., że każdy Polak po 40. roku życia może wykonać bezpłatny bilans zdrowia, zlecony przez lekarza rodzinnego. W ramach programu wykonywany jest także pomiar ciśnienia, obliczenie wskaźnika masy ciała (BMI) i ocena miarowości rytmu serca.
Senator Krzysztof Brejza zapytał, ile resort zdrowia wydał w ubiegłym roku na promocję programu, a także w jakich mediach przeprowadzana była kampania informacyjno-promocyjna. Z odpowiedzi ministerstwa zdrowia wynika, że kampania kosztowała 6 674 669 zł, z czego najwięcej – bo 3,5 mln zł – przeznaczono na kampanie telewizyjne (odpowiedź nie uwzględnia rozbicia na poszczególne stacje, realizujące kampanię).
Kampania w stacjach radiowych kosztowała 1,17 mln zł, zaś na billboardy wydano 299,7 tys. zł. Kolejnym kosztem było kupno przestrzeni reklamowej w prasie i na portalach, przygotowanie filmów i grafik - to pochłonęło niemal 1,7 mln zł. - Program okazał się delikatnie powiedziawszy średnio udany - skomentował te dane na Twitterze senator Brejza.
Ministerstwo Zdrowia wydało 7 mln. zł na reklamę programu Profilaktyka 40+ w ramach Polskiego Ładu.
— Krzysztof Brejza (@KrzysztofBrejza) April 14, 2022
Program okazał się delikatnie powiedziawszy średnio udany#PolskiŁad #DrogiŁadhttps://t.co/nVcFebcKzm pic.twitter.com/Z4ioPFX5fR
Z danych, jakie we wrześniu 2020 roku upublicznił poseł Adam Szłapka wynika z kolei, że Telewizja Polska za emisję spotów promujących Polski Ład otrzymała ponad 1,3 mln zł, Polsat zarobił na nich ponad 480 tys. zł, a TV Republika - niemal 250 tys. zł. Pieniędzmi na ten cel dysponował Bank Gospodarstwa Krajowego. Rządowy program promowany był także w mediach społecznościowych, za co płaciła Kancelaria Premiera. Posłowie opozycji Michał Szczerba i Dariusz Joński o koszty spytali ministra Łukasza Schreibera. Odpowiedział, że KPRM wydała na ten cel prawie 135 tys. zł.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Ministerstwo Zdrowia wydało 6,7 mln zł na promocję „Profilaktyki 40 PLUS”