Publicis Groupe wprowadza narzędzie do zautomatyzowanego modelowania działań marketingowych
Publicis Groupe Polska wprowadza COMPASS – narzędzie służące do zautomatyzowanego modelowania działań marketingowych. Stworzyła go należąca do grupy agencja doradczo – wdrożeniowa YOTTA.

COMPASS (Cloud Open-Source MMM Platform, Architecture, Software and Service) dostępny w formie aplikacji, służy do zautomatyzowanych analiz Marketing Mix Modeling (MMM). Nowe narzędzie analityczne bazujące na Google Meridian oraz Google Cloud Platform, znacznie przyspiesza analizę i optymalizację komunikacji marketingowej.
Zobacz: WPP traci globalny budżet mediowy Marsa na rzecz Publicis Groupe
Narzędzie to automatyzuje kluczowe etapy procesu modelowania, eliminując po stronie klienta konieczność posiadania zaawansowanej wiedzy z zakresu programowania czy analityki. Wykorzystanie Google Meridian i Google Cloud Platform umożliwia równoległe przeliczenie nawet 1000 modeli ekonometrycznych, co istotnie zwiększa skalowalność procesu, umożliwiając porównanie ze sobą wielu wariantów komunikacji i parametrów.
Wyróżnikiem COMPASS jest specjalny algorytm skonstruowany w YOTTA, który z wielu dostępnych modeli wybiera jeden, cechujący się największą efektywnością, zarówno pod kątem analitycznym, jak i biznesowym.
– Jako jedyna firma w Polsce i jedna z nielicznych na świecie, jesteśmy certyfikowanym partnerem Google Meridian, co potwierdza nasze wysokie kompetencje w tej dziedzinie. COMPASS wykorzystuje zaawansowane algorytmy Machine Learning i unikatowy model językowy Gen AI, przygotowany przez analityków YOTTA na bazie wieloletniego doświadczenia w realizacji MMM, co pozwala na generowanie precyzyjnych i trafnych rekomendacji biznesowych – mówi Anna Sakowicz, general manager YOTTA, chief data & analytics officer w Publicis Groupe.
Automatyzacja i regularna aktualizacja
Automatyzacja wielu komponentów modelowania, realizowana każdorazowo w rozwiązaniu COMPASS, znacznie skraca czas realizacji projektów Marketing Mix Modeling. Umożliwia też ich regularną aktualizację, wspierając szybsze podejmowanie przez naszych klientów decyzji opartych na danych oraz zwiększając precyzję pomiaru efektywności działań mediowych.
– Wdrożenie oraz konfiguracja systemu realizowane są z udziałem ekspertów YOTTA, którzy dopasowują infrastrukturę do celów konkretnego klienta. Choć interpretacja wyników została częściowo zautomatyzowana, specjaliści YOTTA zapewniają dodatkowe wsparcie doradcze na etapie analizy i wdrażania rekomendacji. COMPASS nie tylko zwiększa efektywność zespołów marketingowych, lecz także oferuje realną wartość dodaną dzięki połączeniu nowoczesnej technologii z doświadczeniem i kompetencjami specjalistów odpowiedzialnych za rozwój rozwiązania – dodaje Łukasz Pytlewski, data analytics director w YOTTA.
Zobacz: Publicis Warsaw z nowym reklamami marki Śnieżka
Narzędzie jest przeznaczone dla marketerów, ich wewnętrznych zespołów analitycznych, zespołów agencji mediowej, z którą współpracuje, a także dla specjalistów ds. marketingu. COMPASS można wdrożyć na infrastrukturze klienta lub YOTTA. Proces wdrożenia trwa zaledwie miesiąc, a aktualizacja modelu, wraz z konsultacjami z zespołem mediowym, zajmuje tylko pięć dni roboczych.
Dołącz do dyskusji: Publicis Groupe wprowadza narzędzie do zautomatyzowanego modelowania działań marketingowych