Publicis Media tworzy dział commerce z Pawłem Wojciechowskim na czele
Agencja Publicis Media (należą do niej m.in. Starcom, Zenith) tworzy w ramach agencji Performics dział commerce, który będzie pomagać marketerom w integracji działań marketingowych i sprzedażowych, a także w rozwoju partnerstw biznesowych z marketplace’ami. Pokieruje nim Paweł Wojciechowski.

Zespół commerce powstaje w ramach agencji marketingu efektywnościowego Performics. Jego zadaniem jest wspieranie marketerów oraz klientów agencji Publicis Media (Starcom, Zenith, Blue 449, Spark Foundry, Performics, LiquidThread) w rozwijaniu kompetencji commerce, zarówno na poziomie strategicznym, jak i aktywacyjnym, rozwijanie ekspertyzy w obszarze commerce w Publicis Media oraz tworzenie rozwiązań i produktów będących źródłem wzrostu biznesu klientów.
Na czele zespołu stanął Paweł Wojciechowski, który objął stanowisko commerce directora. W Publicis Media pracuje od 2014 roku, ostatnio jako business director odpowiadał za zapewnienie najwyższej jakości działań z zakresu performance marketingu dla klientów agencji (m.in. Frisco.pl, W.Kruk, BRW, OBI, Getin Bank, Vistula) oraz rozwijanie kompetencji w zakresie e-commerce. Z branżą digital jest związany od 17 lat. Wcześniej związany był m.in. z Interia.pl, gdzie współtworzył dział e-commerce, z siecią reklamy efektywnościowej Novem oraz Weltbild Polska, gdzie był dyrektorem marketingu.
- W Publicis Media wierzymy, że jedynym źródłem wzrostu biznesu są lepsze doświadczenia ludzi z markami na całej ścieżce zakupowej konsumentów. Powołanie zespołu Commerce jest kolejnym, niezwykle ważnym strategicznie krokiem w realizacji naszego Manifestu. Commerce tworzy most pomiędzy marką a konsumentem w miejscu, które jest najbliżej decyzji zakupowej. E-shop, czy marketplace stają się dziś nie tylko miejscem transakcji, ale również medium, w którym marka buduje swój wizerunek i wiarygodność. W świecie omnichannel transakcja wychodzi poza prosty proces zakupowy i przebiega wielowymiarowo. Tym samym mówienie o aktywnościach online w oderwaniu od offline czy o samym „e-commerce” ma coraz mniejszy sens. Dlatego stawiamy na „commerce” - mówi Piotr Piętka, CEO Publicis Media Polska.
Kluczowymi obszarami działalności zespołu commerce będą: konsulting strategiczny (wsparcie klientów w zrozumieniu, analizie zachowań i potrzeb konsumentów, budowaniu planów działań wykraczających poza standardowy mix mediów, dostarczanie insightów i kierunków do szybkiego i efektywnego wzrostu biznesu), uzupełnienie planowania mediów (wykorzystanie pełnego spektrum punktów styku z marką, włącznie z inwestycjami w powierzchnie własne retailerów lub kierowanie ruchu do e-sklepów, tworzenie modeli partnerskich i synchronizację z działaniami promocyjnymi marki) oraz tworzenie contentu (jego odpowiednia prezentacja i dystrybucja, zarządzanie wizerunkiem i spójnością marki w commerce, aby najlepiej realizować cele sprzedażowe i budować doświadczenie konsumenta – od projektów i aktywacji promocyjnych, przez landing pages, wyniki wyszukiwania on site po budowanie baz recenzji i rekomendacji).
W realizacji poszczególnych projektów zespół commerce będzie korzystał ze wsparcia i kompetencji ekspertów ze specjalistycznych agencji i departamentów Publicis Media: LiquidThread (content, digital, kreacja) oraz data, technology & innovation/analytics & insight. Dodatkowo nowa komórka będzie współpracować z agencją Saatchi&Saatchi IS, realizującą globalne projekty w ramach struktury Publicis Communication.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Publicis Media tworzy dział commerce z Pawłem Wojciechowskim na czele
Poznałem Cię po pierwszej nutce ;)