Radio Poznań: 17,2 mln zł z rekompensaty i abonamentu, 3,2 mln zł zysku
W ub.r. Radio Poznań zanotowało wzrost przychodów z abonamentu rtv i rekompensaty abonamentowej 15,22 do 17,16 mln zł, a jego wpływy reklamowe zmalały z 1,65 do 1,22 mln zł. Zatrudnienie w stacji spadło z 91,4 do 86,6 etatów, a zysk netto zwiększył się z 1,7 do 3,2 mln zł.

Rok do roku udział wpływów z abonamentu rtv i rekompensaty abonamentowej w przychodach Radia Poznań zwiększył się z 88,6 do 92,43 proc. W ramach uchwalonej wiosną ub.r. rekompensaty rozgłośnia uzyskała obligacje skarbowe o wartości 7,5 mln zł.
„Bardzo trudny rok pod względem sprzedaży reklam”
Zeszłoroczne wpływy reklamowe Radia Poznań stanowiło 1,02 mln zł wygenerowane przez własny dział sprzedaży (w tym 838,5 tys. zł z reklamy prowizyjnej) oraz 312,3 tys. zł od spółki Audytorium 17 będącej brokerem reklamowych regionalnych rozgłośni publicznych.
- Rok 2020 był rokiem był rokiem bardzo trudnym pod względem sprzedaży i pozyskiwania klientów, zarówno z powodu pandemii Covid 19 i jej negatywnych skutków dla gospodarki, jak również ze zmianami na rynku reklamy radiowej i pojawianiem się nowych stacji radiowych, konkurencyjnych w stosunku do oferty rozgłośni - stwierdzono w jej sprawozdaniu złożonym w KRS.
Przychody rozgłośni ze zleconej produkcji audycji zmalały z 201,6 do 91,6 tys. zł, ze sprzedaży praw do audycji - z 16,2 do 11,7 tys. zł, a wpływy określone jako inne - z 68,3 do 57,3 tys. zł.
Według badania Radio Track w drugiej połowie ub.r. Radio Poznań miało 3,9 proc. udziału w rynku słuchalności, wobec 2,7 proc. rok wcześniej.

Prawie 5 etatów mniej, więcej na pensje i usługi obce
Koszty operacyjne Radia Poznań zwiększyły się w ub.r. 14,76 do 15,22 mln zł, czyli o 3,1 proc. Wydatki na wynagrodzenia wzrosły z 7,75 do 7,96 mln zł, na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 1,65 do 1,77 mln zł, a na usługi obce - z 2,88 do 2,96 mln zł.
W ub.r. stałe zatrudnienie w stacji wynosiło średnio 86,6 etatów, z czego 46,87 zajmowali dziennikarze, 8,39 - pracownicy administracyjni, a 8 - realizatorzy. W ciągu roku z rozgłośni odeszło dziesięciu pracowników (w tym pięciu dziennikarzy), jednocześnie zatrudniono dziesięć osób, m.in. siedmiu dziennikarzy. Łącznie zatrudnienie zmalało z 91,4 do 86,6 etatów.
Przeciętne wynagrodzenie miesięczne na jeden etat wynosiło w ub.r. 7 008,96 zł (wobec 6 272,74 zł rok wcześniej). W przypadku dziennikarzy zatrudnionych w modeli honoracyjnym było to 6 861,03 zł.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Koszty amortyzacji zmalały z 663,8 do 572 tys. zł. Natomiast nakłady na podatki i opłaty zwiększyły się z 435,8 do 490,4 tys. zł, na zużycie materiałów i energii - z 325,4 do 370 tys. zł, a pozostałe koszty rodzajowe - z 1,05 do 1,09 mln zł.
Zysk operacyjny Radia Poznań zwiększył się z 2,28 do 3,22 mln zł, zysk brutto - z 2,14 do 3,49 mln zł, a zysk netto - z 1,7 do 3,2 mln zł.

„Zapotrzebowanie na usługi radia nadal niskie”
Na br. Radio Poznań planuje 17,11 mln zł łącznych przychodów, 16,75 mln zł kosztów i 360 tys. zł. zysku brutto. - W 2021 roku, podobnie jak w latach ubiegłych, Spółka będzie uzależniona przede wszystkim od abonamentu otrzymywanego z Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Spółka - przyznano w sprawozdaniu.
Zaznaczono, że sytuacja epidemiczna nadal ma negatywny wpływ na działalność Radia Poznań. - Zapotrzebowanie na usługi świadczone przez Radio jest nadal niskie. Ponieważ sytuacja wciąż się rozwija, kierownictwo jednostki uważa, że nie ma obecnie warunków rynkowych do osiągniętej wyższych przychodów ze sprzedaży - stwierdzono.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Radio Poznań: 17,2 mln zł z rekompensaty i abonamentu, 3,2 mln zł zysku