RMF Maxxx zarobiło mniej. Zysk w dół o połowę
W 2024 roku spółka Multimedia zarządzająca stacją RMF Maxxx zanotowała spadek przychodów o ponad 4 proc., a przy wyższych niż przed rokiem kosztach operacyjnych jej zysk netto zmalał o nieco ponad połowę.
Przychody spółki Multimedia w 2024 roku wyniosły 37,7 mln zł, po spadku o 4,2 proc. z 39,25 mln rok wcześniej. Stanowiące zdecydowaną większość wpływy w ramach koncernu Bauer Media zmniejszyły się z 37,06 do 35,08 mln zł.
Przychody od pełniącej funkcję brokera reklamowego Grupy RMF wzrosły z 34,54 do 34,68 mln zł, zaś te od firmy Radio Muzyka Fakty Grupa RMF, nadającej RMF FM, poszły w dół z 2,53 mln do 402,6 tys. zł.
Multimedia nadaje 23 rozgłośnie regionalne składające się na sieć RMF Maxxx, a także Radio GRA dostępne w Toruniu i Wrocławiu. Według badania Radio Track w 2024 roku ich udział w rynku słuchalności zwiększył się z 3,57 do 3,69 proc., przy czym zasięg dzienny zmalał z 1,38 do 1,32 mln odbiorców.
W RMF Maxxx więcej pracowników
Nadawcy nie udało się ograniczyć kosztów operacyjnych – zwiększyły się one o 9 proc. do 33,76 mln zł. Wydatki na usługi obce poszły w górę z 14,98 do 16,27 mln zł, na wynagrodzenia – z 9,57 do 10,81 mln, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze – z 2,08 do 2,43 mln. Średnioroczna liczba pracowników spółki zwiększyła się z 92 do 94.
Rentowność firmy osłabiło też to, że pozostałe wpływy operacyjne poszły w dół z 1,2 mln do 395,6 tys. zł przy niewielkim kwotowo wzroście przychodów finansowych (z 496,4 do 579,6 tys. zł) i spadku pozostałych kosztów operacyjnych ze 168,1 do 116,8 tys. zł. Natomiast korzystnie zadziałało zmniejszenie się kwoty zapłaconego podatku dochodowego z 1,8 mln do 835,5 tys. zł.
Na poziomie operacyjnym zysk nadawcy RMF Maxxx zmalał z 9,42 do 4,21 mln zł, a w ujęciu netto – z 8,1 do 3,95 mln.
Cały zysk dla Grupy RMF
Grupa RMF jako jedyny udziałowiec spółki Multimedia postanowił, że z jej zeszłorocznego zysku netto 3,17 mln zł dostanie do 6 czerwca jako dywidendę, a 780 tys. zł zostanie przeznaczone na pokrycie ujemnego kapitału zapasowego powstałego z połączenia firm.
W sprawozdaniu Multimedia podkreśliła, że rozwija ofertę treści w internecie. – Dalsze inwestowanie w nowe kompetencje pracowników, uruchomienie w końcówce roku 2024 nowego działu social mediów w Warszawie oraz współpraca z czołowymi twórcami z platform Tik Tok czy Instagram – to cele RMF Maxxx na najbliższe miesiące. Równolegle trwają prace nad rozwojem ofert produktowej, wykorzystując nowe kompetencje, w szczególności w mediach internetowych – wyliczyła.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2024, a poprzedni – 2023
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: RMF Maxxx zarobiło mniej. Zysk w dół o połowę