Rafał Betlejewski: Monika Olejnik jest znienawidzona przez zwolenników „dobrej zmiany”
Każdy taki „transfer” na szczycie mediów głównego nurtu w Polsce budzi kontrowersje i komentarze. Niewątpliwie mamy do czynienia z gwiazdami polskiego dziennikarstwa „domowego” - czyli dotyczącego polskiej polityki - zmiany w Radiu ZET ocenia Rafał Betlejewski, redaktor naczelny Medium Publicznego, w przeszłości związany z RDC.
Czy jest to tylko posunięcie PR-owe? Wydaje się, że może za tym stać właśnie kontekst polityczny. Monika Olejnik jest osobą znienawidzoną - i to dosłownie - przez zwolenników „dobrej zmiany”. Nie trawią jej. W tym sensie, dla medium mainstreamowego, jakim jest Zetka, może być osobą niewygodną - gdyż jej obecność polaryzuje całą antenę, czego jej właściciele mogą chcieć uniknąć. Ma to szczególne znaczenie w rywalizacji na rynku reklamy w świetle zapowiedzi utworzenia „narodowego domu mediowego”, który podlegałby władzy PiS.
Konrad Piasecki natomiast został w zeszłym roku Dziennikarzem Roku, co czyni z niego z pewnością osobę niezwykle pożądaną w polskich mediach. Udało mu się jednak zachować większą wstrzemięźliwość w deklarowaniu swoich sympatii politycznych i jest przez to osobą dużo bardziej strawną dla PiS-owskiego elektoratu, który niewątpliwie także słucha Zetki.
Najprościej rzecz ujmując skomentowałbym to tak: duża część tortu reklamowego w Polsce stała się obecnie „narodowa”, czyli podlega ręcznemu sterowaniu z ośrodków władzy PiS. Sterując pieniędzmi Orlenu, Lotosu i innych spółek Skarbu Państwa partia rządząca może wywierać dość bezpośredni wpływ na media komercyjne dyktując im swoje warunki. I to się zaczyna dziać. Media to biznes - a biznes jest bezlitosny. Żaden właściciel spółki mediowej w Polsce nie pójdzie na wojnę z władzą, gdyż na tym nie tylko nie można zyskać, ale bardzo wiele można stracić.
Rafał Betlejewski, dziennikarz i performer, redaktor naczelny Medium Publicznego, w przeszłości dziennikarz Polskiego Radia RDC
Według badania Radio Track od lutego do kwietnia br. udział Radia ZET w rynku radiowym wyniósł 13,6 proc.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Rafał Betlejewski: Monika Olejnik jest znienawidzona przez zwolenników „dobrej zmiany”
Pani redaktor MO bardzo ciężko na taki szacunek zapracowała.
Pani Monika Olejnik była pilną uczennicą Michnika i Urbana.