Ranking najbardziej opiniotwórczych mediów: „Obserwator Finansowy” z ugruntowaną pozycją na rynku
Już od ponad roku serwis Narodowego Banku Polskiego plasuje się w ścisłej czołówce najbardziej opiniotwórczych mediów ekonomicznych i biznesowych rankingu Instytutu Monitorowania Mediów. Najnowsze zestawienie potwierdza wysoką pozycję medium na rynku specjalistycznych portali i ugruntowany poziom cytowalności tytułu.
„Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” to ukazujący się od 2003 r. comiesięczny raport, dostarczający informacji na temat liczby cytowań mediów w innych środkach przekazu. Według nowego wrześniowego zestawienia „Obserwator Finansowy” zajmuje 5. miejsce wśród portali ekonomiczno-biznesowych.
Od ponad roku ekonomiczny serwis NBP cały czas znajduje się w TOP 5 portali branżowego rankingu IMM, a sumaryczne statystyki cytowalności treści publikowanych w tym okresie w serwisie zbliżyły się do tysiąca. Jak wynika z raportu IMM „Analiza obecności w mediach” (grudzień 2022 r. – czerwiec 2023 r.) , najchętniej do tekstów „Obserwatora Finansowego” sięgają inne portale, często specjalistyczne.
Zdaniem twórców raportu stała wysoka liczba cytowań jest elementem świadczącym o wiarygodności i opiniotwórczości danego medium. Spośród materiałów publikowanych w serwisie sporą cytowalność i tzw. zasięgi zapewniają przygotowywane co miesiąc przez redakcję ankiety prowadzone wśród ekonomistów. Miesięczne zasięgi publikacji serwisu sięgają blisko 3 mln kontaktów. Rocznie z portalu korzysta ok. 730 tys. unikatowych użytkowników (za Google Analitycs).
Kilkadziesiąt tysięcy tekstów dostępnych bezpłatnie, materiały wideo i podcasty
„Obserwator Finansowy” to portal, w którego dorobku jest kilkadziesiąt tysięcy tekstów, stanowiących przekrój najważniejszych tematów ekonomicznych w Polsce i na świecie. Od 14 lat serwis dostarcza przygotowane na bieżąco i dostępne nieodpłatnie analizy, raporty, wywiady oraz dane ekonomiczne. Autorami publikowanych w nim treści są eksperci NBP, wybitni naukowcy, ekonomiści oraz dziennikarze i publicyści specjalizujący się w szeroko ujętej tematyce gospodarczej, wśród nich laureaci Nagrody Nobla, m.in. Joseph E. Stiglitz, William F. Sharpe, Michael Spence, Olivier Hart i Robert Fogel, a także prezesi banków centralnych.
Od grudnia 2021 r. tytuł posiada także swoją drukowaną odsłonę, a wydawany od lutego 2023 r. kwartalnik dostępny jest w salonach prasowych i na stacjach paliw w całej Polsce. Dynamiczny rozwój „Obserwatora Finansowego” w ostatnim roku przyczynił się do zapewnienia mu wysokiego stabilnego miejsca w rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów.
Oprócz treści prezentowanych w portalu i czasopiśmie, „Obserwator Finansowy” dostarcza także ekskluzywne treści multimedialne za pośrednictwem serwisu YouTube. Na jego kanale dostępnych jest ponad 400 materiałów cieszących się ponad 8 mln wyświetleń. Od 2019 r. serwis obecny jest także na Spotify, gdzie udostępnia podcasty na bieżące tematy społeczne i gospodarcze.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Ranking najbardziej opiniotwórczych mediów: „Obserwator Finansowy” z ugruntowaną pozycją na rynku