RECMA: Starcom i Mediacom liderami domów mediowych w Polsce, globalnie Carat (ranking)
Sieć domów mediowych Carat (należy do Dentsu Aegis Network) jest globalnym liderem wśród domów mediowych, a Starcom i Mediacom prowadzą w Polsce według najnowszego rankingu Research Company Evaluating the Media Agency Industry (RECMA).
RECMA dwa razy w roku publikuje raport dotyczący m.in. skuteczności biznesowej domów mediowych na świecie. W tym roku opublikowała go już latem. Obecnie prezentuje wyniki 14 edycji rankingu „Network Diagnostic - Qualitative Evaluations”. To jakościowa ocena konkurencyjności agencji na poziomie lokalnym, regionalnym i globalnym.
W rankingu globalnym, podobnie jak rok temu, pierwsze miejsce zajmuje sieć Carat z 2086 punktami. Wiceliderem jest Mediacom, który zebrał 1881 punktów, a trzecie miejsce na podium należy do OMD z 1757 punktami.



W rankingu lokalnym, obejmującym rynek polski i 17 agencji mediowych liderami są Starcom (Publicis Media) i Mediacom - oba zebrały po 20 pkt. Drugie miejsce zajmuje Zenith, który ma 16 punktów. Z kolei trzecia lokata przypadła domom mediowym MEC i Carat - każdy z nich ma po 13 punktów
Aktualny raport RECMA oparto na badaniu 659 agencji mediowych z 43 krajów. Ocena przygotowywana jest na podstawie danych z samych domów mediowych, firm badawczych i konsultingowych oraz monitoringu prasy branżowej. Przy ocenie brane pod uwagę jest, w zależności od rynku, od 16 do 19 kryteriów - są to m.in. liczba straconych i pozyskanych budżetów, dynamika wzrostu oraz zaangażowanie w prace dla klientów.
Newsletter




Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: RECMA: Starcom i Mediacom liderami domów mediowych w Polsce, globalnie Carat (ranking)