Producent „The Voice of Poland” urósł, ale pod kreską
W 2024 roku produkujący programy telewizyjne Rochstar wypracował o 30 proc. przychodów więcej niż przed rokiem, ale jego rentowność netto zmalała o 1,9 mln zł.

Rochstar osiągnął w 2024 roku 40,36 mln zł przychodów sprzedażowych, co wobec 30,91 mln zł rok wcześniej oznacza wzrost o 30,5 proc.
Firma w ub.r. zrealizowała sześć dużych produkcji, m.in. kolejne edycje „The Voice of Poland”, „The Voice Kids” dla Telewizji Polskiej „Królową przetrwania” dla TVN Warner Bros. Discovery oraz „Rap generation” dla Amazon Prime Video.
Malejąca marża pogorszyła rentowność
Koszty sprzedaży Rochstara w ub.r. poszły w górę dużo mocniej od przychodów – z 23,11 do 34,61 mln zł, zaś wydatki w obszarze ogólnego zarządu zmniejszyły się jedynie z 6,2 do 6 mln zł.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
W konsekwencji rentowność operacyjna zmalała z 1,61 mln zł zysku do 248,2 tys. zł straty, a wynik netto – z 1,46 mln zł zysku do 442,5 tys. zł straty.
Rochstar przyznał w sprawozdaniu, że malejąca marża nie pokryła kosztów stałych. – W związku z tym zarząd spółki przedsięwziął wiele działań oszczędnościowych m.in. zmienił siedzibę spółki i przeprowadził biuro pod koniec 2024 – opisała firma.
W konsekwencji zeszłorocznej straty jej kapitały własne zmalały z 8,27 do 7,83 mln zł.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2024, a poprzedni – 2023
Dołącz do dyskusji: Producent „The Voice of Poland” urósł, ale pod kreską