SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Samsung wykorzysta dane z telefonów do reklam na telewizorach

Firma Samsung Ads poinformowała, że rozszerzyła swój ekosystem reklamowy na telewizorach podłączonych do sieci o dane dotyczące zachowań użytkowników smartfonów tej marki. Dzięki temu ruchowi spoty wyświetlane na telewizorach mają być ściśle sprofilowane. 

Usługa Samsung TV Plus (fot. Samsung) Usługa Samsung TV Plus (fot. Samsung)

Jak informuje advanced-television.com, na razie dane dotyczące posiadaczy telefonów Samsunga, mogą zostać wykorzystane w Wielkiej Brytanii, Francji, Włoszech, Hiszpanii i Niemczech. Między innymi w tych krajach działa usługa Samsung TV Plus z darmowymi kanałami telewizyjnymi typu FAST, które są utrzymywane z reklam. W Polsce nie wiadomo kiedy i czy w ogóle się pojawi.

Jak będą wykorzystywane dane?

Producent elektroniki z Korei Południowej zapewnia, że będzie sięgać po dane z aplikacji mobilnych wyłącznie od tych użytkowników, którzy wyrażą na to zgodę. Firma podkreśla, że zależy jej na prywatności klientów, którzy dzięki jej działaniom, będą oglądać spoty reklamowe, dopasowane do ich zainteresowań czy pożądanych produktów i usług.

Samsung już posiada unikalną wiedzę o użytkownikach prawie 70 milionów telewizorów Smart TV koncernu w całej Europie. Teraz sięgnie dodatkowo po statystyki dotyczące 20 milionów smartfonów na kontynencie. Firma szacuje, że 60 proc. konsumentów w Europie posiada przynajmniej jedno jej urządzenie. To ma stanowić niezrównaną wiedzę o potrzebach konsumentów.

Samsung ma pozyskiwać zaszyfrowane dane dotyczące sposobów korzystania z zainstalowanych aplikacji, ich rodzaju oraz częstotliwości korzystania z danych usług. Platforma zajmująca się rezerwacją noclegów czy biuro podróży może dzięki temu łatwiej dotrzeć do odbiorcy oglądającego programy podróżnicze. Cenne mają być też dane o tym jakie treści widzowie telewizyjni oglądają w tym samym  czasie na telefonie.

–  Dzięki rozszerzeniu danych generowanych przez posiadaczy telewizorów Smart TV o dane mobilne tych samych konsumentów, reklamodawcy mogą oczekiwać lepszych wyników sprzedażowych, zachowując jednocześnie siłę przekonywania reklamy telewizyjnej – powiedział Minai Bui, dyrektor ds. marketingu produktów w Europie w Samsung Ads.

Precyzyjne dane do reklam adresowalnych także w Polsce

Kilka miesięcy temu biuro reklamy TVN Media nawiązało strategiczną współpracę z dostawcą płatności cyfrowej Visa. Dzięki danym transakcyjnym reklamy adresowalne sprzedawane przez TVN Warner Bros. Discovery mogą precyzyjniej dotrzeć do konsumentów o określonych potrzebach zakupowych czy zarobkach.

TVN Media oferuje reklamy adresowalne od jesieni 2022 roku. Technologią dynamicznej podmiany reklam objęto widzów naziemnych TVN, TVN7 i TTV z aktywną funkcją HbbTV. Później rozszerzono zasięg DAI na serwis streamingowy Player.  Tylko w ciągu pierwszych kilkunastu miesięcy udało się przeprowadzić blisko 300 kampanii w modelu Addressable.

Kilka miesięcy temu biuro reklamy TVN Media poinformowało o rozszerzeniu zasięg DAI. Przy okazji wprowadzenia 17 dodatkowych stacji z portfolio firmy do serwisu streamingowego Pilot WP, reklamy adresowalne wdrożono na wybranych stacjach na tej platformie (TVN, TVN7, TTV, Metro, HGTV, TVN Style oraz TVN Turbo).

Dołącz do dyskusji: Samsung wykorzysta dane z telefonów do reklam na telewizorach

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
s20+5
Ciekawe, czyli chodzi o mój telefon, ale przecież, przy pierwszym uruchomieniu, odmówiłem wszelkich szpiegów i przypisanego indetyfikatora i co, macie to w nosie ?
0 0
odpowiedź