Awaria w Santander Bank Polska, pobierano od klientów 100-krotnie wyższe kwoty
W niedzielę doszło do awarii w systemie elektronicznym Santander Bank Polska. Niektórym klientom obciążano rachunki kwotami nawet 100 razy wyższymi niż wartość realizowanych transakcji bezgotówkowych.
O błędnym naliczaniu im wielokrotnie wyższych kwot niż wartość realizowanych płatności niektórzy klienci Santander Bank Polska alarmowali w niedzielę po południu w mediach społecznościowych, m.in. na fanpage’u facebookowym banku.
- Trochę żarty sobie dziś robicie. Zapłaciłem 17,79 zł, a Wy blokujecie na koncie 1779 zł? Możecie ogarnąć ten bałagan? Bo jak widać nie jestem odosobniony, a trochę kicha jak z banku kasa znika - napisał jeden z klientów. - Czy możecie mi wyjaśnić, dlaczego z konta pobrano mi 4000 zł zamiast 40 zł? Od godziny próbuję się do Was dodzwonić! - napisała inna osoba.
Dzień dobry, przepraszamy za powstałe niedogodności. Pracujemy już nad rozwiązaniem problemu.
— Santander Bank Polska (@SantanderBankPL) June 20, 2021
Santander Bank przeprasza i zwraca pieniądze
Santander Bank Polska na bieżąco odpowiadał na wpisy klientów. Bank zapewniał przepraszał za niedogodności spowodowane przez awarię oraz zapewniał, że bezpodstawnie pobrane pieniądze zostaną szybko zwrócone.
- Nieprawidłowe, wyższe blokady kwot z transakcji kartami płatniczymi są właśnie zdejmowane automatycznie. Problem dotyczy poniżej 1 proc. transakcji realizowanych przez bank w niedzielę - przekazało biuro prasowe banku.
- Nieprawidłowe, wyższe blokady kwot z transakcji kartami płatniczymi zostały już zdjęte - od wczoraj od 21.40 są już prawidłowe - poinformowało w poniedziałek rano.
To kolejna w tym roku nietypowa awaria bankowości elektronicznej. W połowie lutego mBank poinformował, że wskutek błędu podwójnie naliczał niektórym klientom płatności kartą. - Pieniądze zwrócimy na Wasze konta automatycznie, najszybciej jak to możliwe - zapewnił bank.
Na koniec marca br. Santander Bank Polska miał 5,3 mln klientów, z których 2,8 mln korzystało z bankowości internetowej. W segmencie detalicznym liczba klientów cyfrowych wzrosła rok do roku o 8 proc. do 2,5 mln, w pionie małych i średnich firm - o 9 proc. do 317 tys., a w segmencie korporacyjnym - o 1 proc. do 20 tys.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Awaria w Santander Bank Polska, pobierano od klientów 100-krotnie wyższe kwoty