Serwisy społecznościowe napędzają popularność mobilnej muzyki
Serwisy społecznościowe zyskują coraz większą popularność w przestrzeni mobilnej, a jeśli serwisy oferujące mobilną muzykę wykorzystają niektóre z ich funkcji, będą mogły liczyć na podobny wzrost.
71 procent respondentów uczestniczących w badaniu przeprowadzonym przez firmę Informa Telecoms & Media wśród profesjonalistów z branży telekomunikacyjnej stwierdziło, ze serwisy społecznościowe będą miały znaczący wpływ na wzrost popularności mobilnych treści P2P (peer-to-peer), takich jak pobieranie utworów muzycznych, albumów i wideo.
Tylko 11 procent badanych było tutaj przeciwnego zdania, a 18 procent było w tej kwestii niezdecydowanych.
Zdaniem analityków z firmy eMarketer, dostawcy mobilnej muzyki czują presję, że aby ich serwisy były bardziej przyjazne użytkownikom, powinni zastosować w nich funkcje popularne z portali społecznościowych, np. możliwość nawiązania kontaktu ze znajomymi czy też tworzenia, edytowania i publikowania własnych treści.
"Ludzie lubią dzielić się playlistami i dyskutować o swoich ulubionych zespołach ze swoimi znajomymi. Nie oznacza to, że mobilne serwisy muzyczne muszą mieć swoje własne dedykowane serwisy społecznościowe. Dużo większy sens ma łączenie się z już istniejącymi tego typu stronami" - uważa Debra Aho Williamson, analityk eMarketera.
Z kolei z badania przeprowadzonego przez IBM Institute for Business Value w III kwartale ubiegłego roku wynika, że serwisy społecznościowe i uzyskiwanie dostępu do muzyki są dwoma najpopularniejszymi czynnościami internetowymi i mobilnymi wśród użytkowników internetu z całego świata.
Natomiast jak pokazują dane Informy, w całym minionym roku globalny sektor mobilnej muzyki wygenerował ponad 9 miliardów dolarów dochodu.
źródło: eMarketer
Dołącz do dyskusji: Serwisy społecznościowe napędzają popularność mobilnej muzyki