Absurd foliowania warzyw i owoców w akcji #NoBeautyInPlastic
Fotograf Daniel Petryczkiewicz w ramach autorskiego projektu artystycznego #NoBeautyInPlastic pokazuje absurd pakowania wielu produktów w plastik - nawet pojedynczych sztuk warzyw. W sesji wystąpiły uczennice stołecznego liceum im. Miguela de Cervantesa.

Projekt #NoBeautyInPlastic zwraca uwagę - za pomocą prowokujących fotografii - na rosnące problemy związane z ekologią i stosunkiem człowieka ze środowiskiem naturalnym.
Najpierw głównym motywem było zanieczyszczenie powietrza. Daniel Petryczkiewicz zaangażował artystów-sportowców, którzy pozowali na tle zanieczyszczonej stolicy. Z końcem sezonu smogowego, postanowił poruszyć kolejny drażliwy i palący temat – bezmyślne i niepotrzebne zużycie jednorazowego plastiku.
Pod nazwą #NoBeautyInPlastic powstało w sumie 10 sesji fotograficznych pokazujących w prowokacyjny sposób temat jednorazowego plastiku oraz jego nadmierne zużywanie.
Warszawskie licealistki w kampanii #NoBeautyInPlastic
Niechlubnymi "antybohaterami" najnowszej sesji z cyklu #NoBeautyInPlastic, opublikowanej w połowie stycznia w mediach społecznościowych, są opakowane w folię warzywa i owoce, papierowo-foliowe toby na pieczywo oraz plastikowe butelki i najcieńsze bezpłatne torebki (tzw. zrywki).
- Tematem plastiku jednorazowego zajmuje się fotograficznie już od ponad roku. Bieżąca sesja projektu to już jego 10 odsłona. Tym razem chciałem pokazać ten problem mocno specyficznie - odnosząc się dokładnie do tego co oglądam na zakupach w sklepie. Bez żadnych przenośni ani „artyzmu”. Co tam widzę? Zafoliowany świat... - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl autor projektu Daniel Petryczkiewicz.
Jak opowiada autor zdjęć, głównym pomysłem na sesję były portrety studyjne na czarnym tle.
- Pomysł dość mroczny, bo i problem jest w ogóle nie-piękny. Do zdjęć wybrałem takie produkty/stylizacje, które pokazywały absurd tego, co widzę w sklepach i co mnie wkurza. Zrobiłem przed sesją objazd kilku sieciowych sklepów spożywczych - Biedronki, Lidla i Carrefura - gdzie zresztą robię czasem zakupy. Policzyłem ile jest produktów na stoisku z owocami i warzywami vs. to ile z nich zapakowanych jest w jednorazowy plastik. Sam się przeraziłem, choć miałem już od dawna wrażenie, że ta ilość zaplastikowanych warzyw i owoców wyraźnie się ostatnio zwiększa. Mimo całej złej prasy i informacji o „kryzysie śmieciowym”, który jest częścią kryzysu klimatycznego - opowiada nam autor #NoBeautyInPlastic.


W sesji udział wzięły Inka Lis, Joanna Kowalska, Natalia Dziadul, Oliwia Dziadul, Wioletta Stadnik oraz Zofia Motylewska. - W sesji wzięły udział dziewczyny z liceum Cervantesa w Warszawie, gdzie miałem okazje mówić do młodzieży o swoim projekcie, twórczości i poglądach na temat degradacji środowiska - w tym powodowanej przez nadmierne i bezmyślne używanie jednorazowego plastiku. Dziewczyny proaktywnie - z dużym zaangażowaniem - zgłosiły się, wyrażając chęć aktywnego działania w ważnej sprawie. W ogóle, na spotkaniach z młodzieżą czuć ogromne zaangażowanie w temat środowiska i chęć działania! - ocenia dla Wirtualnemedia.pl Daniel Petryczkiewicz.




Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl, post zdobył na Facebooku zasięg ponad 2 mln użytkowników. Zdjęcia można oglądać na Facebooku i Instagramie.

Czy na sesję zareagowały w jakiś sposób sieci handlowe, których produkty widać na fotografiach? - W zasadzie odezwała się tylko Biedronka. Pod moim postem na Facebooku skomentowali temat ogólną, PR-ową formułką, którą odpowiadali na komentarze innych internautów. Inne sieci handlowe w ogóle nie zareagowały. To przykre. Szkoda, że chowają głowy w piasek. Myśle że z dyskusji i słuchania potrzeb Klientów wyniknęłoby dużo dobrego - konkluduje autor zdjęć.
W 2020 roku obrazy przygotowane w ramach #NoBeautyInPlastic jadą w Polskę. Zdjęcia będzie można oglądać w Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu, Trójmieście i Katowicach. Aktualnie także wybrane fotografie - do końca stycznia - można podziwiać na ulicach Warszawy, dzięki wspólnej akcji z firmą ClearChannel Polska.

Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Absurd foliowania warzyw i owoców w akcji #NoBeautyInPlastic
mogli chociaż zamazać markę.