Śląska telewizja w finansowym dołku. Dlatego zrezygnowała z newsów
Spółka zarządzająca śląską stacją TVS w 2024 roku zanotowała spadek przychodów o 20 proc., a jej strata netto sięgnęła 3 mln zł. Żeby poprawić swoje wyniki, firma zrezygnowała z treści informacyjnych i przeprowadziła spore zwolnienia.

Przychody spółki TVS w 2024 roku wyniosły 10,95 mln zł, po spadku o 20,4 proc. z 13,76 mln rok wcześniej. Według danych Nielsen Audience Measurment w ub.r. udział TVS w rynku oglądalności w grupie wiekowej 4+ wynosił 0,24 proc. (wobec 0,29 proc. rok wcześniej) przy zasięgu technicznych w wysokości 77,6 proc. (w 2023 roku. było to 73,5 proc.)
Firma nie zarabia wyłącznie z emisji reklam w swojej stacji. Współpracuje z instytucjami samorządowymi przy realizacji programów o tematyce regionalnej. W ub.r. zorganizowała koncerty z udziałem gwiazd m.in. w Czechowicach Dziedzicach, Chorzowie, Bytomiu, Jastrzębiu Zdroju, Oleśnie, Lublińcu, Skoczowie i Wodzisławiu Śląskim.
Do spółki należą też serwis internetowy TVS.pl, centrum szkoleniowe, agencja koncertowa i wydawnictwo. Z kolej jej pozostałe przychody operacyjne, m.in. z dotacji, poszły w dół z 356,2 do 224,6 tys. zł.
TVS bez spadku kosztów
W 2024 roku przy spadku wpływów TVS nie udało się ograniczyć kosztów operacyjnych – wzrosły one o 0,8 proc. do 14,1 mln zł. Wydatki na usługi obce poszły w górę z 4,6 do 5,05 mln, na wynagrodzenia – z 5,95 do 5,99 mln, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze – z 918,8 do 956,1 tys.
Na koniec ub.r. firma zatrudniała 49 pracowników etatowych, o jednego mniej niż rok wcześniej.
Spory spadek przychodów bez zmniejszenia kosztów pociągnął w dół rentowność TVS. Strata sprzedażowa brutto pogłębiła się z 227,5 tys. do 3,15 mln zł, wynik operacyjny zmalał ze 122,3 tys. zł zysku do 2,97 mln straty, zaś wynik netto – z 5,5 tys. zysku do 3,03 mln straty.
W konsekwencji poniżej zera spadły też kapitały własne spółki: z 1,51 mln zł do -1,52 mln.
Cięcia w zespole i ramówce
Przy takim pogorszeniu się rentowności władze TVS wdrożyły jesienią ub.r. plan naprawczy. Jak informowaliśmy, stacja zamknęła newsroom, zwalniający dziewięciu etatowych pracowników i rozstając się z niektórymi współpracownikami.
– Reorganizacją objęty został również portal internetowy, co skutkowało zwolnieniami pracowniczymi, także w dziale reklamy i marketingu. Znacznie zredukowano pozostałe koszty, ograniczając się do niezbędnego minimum – podkreśliła firma w sprawozdaniu.
Dodała, że jej ramówkę wypełniają obecnie seriale i programy rozrywkowe ze śląskimi szlagierami, a zamiast treści informacyjnych emitowane są m.in. pasma poświęcone gwarze śląskiej. Wśród regionalnych pozycji najważniejsze to „Szlagierowa lista”, „Muzyczna chata”, „Szlagroteka” i „Spotkanie z balladą”.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2024, a poprzedni – 2023

Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Śląska telewizja w finansowym dołku. Dlatego zrezygnowała z newsów
Nie wiem jak jest teraz, ale właściciele mieli też durną manierę sztucznego rozciągania i deformowania treści 4:3 do 16:9.
Jak się nie szanuje widzów, to tak się ma.