Słowa Papieża w reklamie "Żywca"
"Tu wszystko się zaczęło" - tej treści ogromny baner wisiał na jednym z budynków żywieckiego browaru.
Zastąpiła go inna reklama, bo budził wiele kontrowersji. Browar przyznaje się do błędu - podała "Gazeta Wyborcza".
Papieski cytat na reklamie widniał jeszcze w piątek. Zniknął w sobotę po interwencji mieszkańców Podbeskidzia.
Na pozór słowa: "Tu wszystko się zaczęło" brzmią jak tysiące innych, banalnych zwrotów. Jednak mieszkańcom byłego województwa bielskiego to zdanie kojarzy się tylko ze słowami Papieża. Jan Paweł II podczas pielgrzymki do Wadowic w czerwcu 1999 r. powiedział: "W tym mieście, w Wadowicach, wszystko się zaczęło. I życie się zaczęło, i szkoła się zaczęła, i studia się zaczęły, i teatr się zaczął, i kapłaństwo się zaczęło". Nic więc dziwnego, że ogromny baner ze zdaniem: "Tu wszystko się zaczęło", który zawisł na jednym z budynków żywieckiego browaru, wzbudził ogromne kontrowersje wśród mieszkańców.
Krzysztof Rut, dyrektor ds. korporacyjnych Grupy Żywiec S.A, tłumaczy, że baner miał przypominać o jubileuszu 150-lecia istnienia żywieckiego browaru. Wisiał tylko w Żywcu, hasło to nie było nigdzie indziej wykorzystywane.
- Przepraszamy wszystkich, których uraził ten baner. Ta reklama była pomysłem agencji reklamowej, nikt z nas nie zwrócił uwagi na to, że są na niej słowa Ojca Świętego - tłumaczy dla "GW" Rut. - Przeoczyliśmy to, przyznajemy się do błędu - dodaje.
Władze spółki nakazały zdjęcie kontrowersyjnego baneru. W sobotę po południu na ścianie budynku browaru wisiał już podobny graficznie baner, ale z "bezpiecznym" zdaniem: "Nic się nie zmieniło. Superbrands. Ponownie dla Żywca".
Dr Bohdan Dzieciuchowicz, ekspert ds. public relations, mówi tymczasem, że nie widzi w tym banerze niczego niestosownego: - To bardzo powszechny zwrot, używany od setek lat, nie są to zastrzeżone słowa. Ja nawet nie skojarzyłem tego zdania ze słowami Jana Pawła II. Myślę, że te kontrowersje wynikają przede wszystkim z nadwrażliwości lokalnej społeczności. Nie doszukiwałbym się tutaj złej woli pomysłodawców.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Słowa Papieża w reklamie "Żywca"