Smerfy w kampanii Komisji Europejskiej zachęcają do sprzątania plaż
Komisja Europejska ruszyła z kolejną edycją projektu edukacyjnego „#EUBeachCleanUp”, którego celem jest aktywizacja mieszkańców UE do działań proekologicznych, zwłaszcza oczyszczania plaż z plastiku. Maskotkami akcji są znane postaci z bajki "Smerfy".
To już druga edycja kampanii „#EUBeachCleanUp”. Jej celem jest zachęcenie Europejczyków do sprzątania odpadów z plaż, np. w ramach lokalnych inicjatyw firm, szkół itp.
Bajkowe Smerfy zostały wytypowane jako "twarze" akcji nieprzypadkowo.
- Może i są małe, ale razem mogą czynić wielkie rzeczy na rzecz czynienia świata przyjemniejszym miejscem - komentuje Véronique Culliford, córka twórcy niebieskich stworzeń oraz prezes firmy IMPS, która posiada prawa autorskie do wizerunku niebieskich stworzeń. Komisja Europejska wykorzystuje Smerfy do akcji na mocy umowy z IMPS.
Akcja w tym roku nie obejmie Polski, ale za to będzie trwać w innych krajach, m.in. w Rumunii, Grecji, Belgii, Hiszpanii czy na Cyprze. Kumulację aktywności zaplanowano na 21 września.
UE chce wyeliminować plastik
Przepisy unijne mówią również o tym, że zużycie innych produktów, dla których nie istnieją zamienniki, powinno być ograniczane przez państwa członkowskie o co najmniej 25 proc. do 2025 roku. Chodzi np. o jednorazowe pudełka na burgery, owoce, warzywa, desery czy lody.
Kraje Unii muszą w ramach walki z plastikiem muszą promować produkty wytwarzane z surowców nadających się do wielokrotnego użytku oraz do ponownego użycia i recyklingu. Tworzywa sztuczne będą magazynowane i poddawane recyklingowi na poziomie 90 proc. do 2025 roku.
Parlament Europejski w ubiegłym roku zobowiązał państwa członkowskie do wypracowania mechanizmów, które zapewnią zbieranie 50 proc. zagubionego lub porzuconego sprzętu rybackiego w ciągu roku – tak, by do 2025 roku recyklingowi poddać co najmniej 15 proc. z nich.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Smerfy w kampanii Komisji Europejskiej zachęcają do sprzątania plaż