W tym roku sieć Stokrotka otworzy 1000. sklep w Polsce
Należąca do litewskiej Maxima Grupe sieć supermarketów Stokrotka w tym roku zamierza otworzyć w Polsce około 100 sklepów. Oznacza to, że jeszcze w 2023 r. ruszy placówka numer 1000.
Pod koniec minionego roku Stokrotka uruchomiła 900. supermarket w Gdańsku. Od kilku lat firma dynamicznie się rozwija, powiększając sieć o około 100 sklepów rocznie. Plany na ten rok zakładają kontynuację tego trendu.
- Chcemy utrzymać obecne, szybkie tempo rozwoju. Pokazuje ono naszą sprawność operacyjną, a także dopasowanie sklepów oraz oferty do potrzeb klientów. Stokrotki zlokalizowane są dzisiaj w całej Polsce, a my konsekwentnie umacniamy pozycję sieci na rynku, otwierając nowe placówki zarówno dzięki rozwojowi organicznemu, jak i przejęciom - mówi Mirosław Wawryszczuk, członek zarządu Stokrotki, dyrektor sprzedaży i marketingu.
- W tym roku otworzymy 1000. sklep naszej sieci. To ważny moment dla naszego rozwoju. Koncentrujemy się w tym okresie na jak najlepszym odpowiadaniu na obecne potrzeby klientów. Rozwijamy naszą ofertę produktów marki własnej, łączącej wysoką jakość z korzystną ceną. Ważne pozostają dla nas również działania promocyjne, w tym przygotowywanie specjalnych ofert dostępnych z aplikacją Nasza Stokrotka. Dzięki nim nasi klienci oszczędzają w czasie codziennych zakupów - dodaje Wawryszczuk.
Stokrotka otworzy kolejne centrum dystrybucyjne
W związku z rozwojem Stokrotka powiększa także swoją sieć logistyczną. Obecnie ma trzy centra dystrybucyjne w województwach lubelskim, mazowieckim (otwarte w minionym roku w Teresinie) i śląskim. W ostatnim kwartale br. uruchomione zostanie czwarte centrum dystrybucyjne, które powstaje obecnie w Rzeszowie. Docelowo będzie ono zaopatrywać w artykuły spożywcze 250 sklepów Stokrotki.
W 2021 r. Stokrotka zwiększyła przychody o 14,6 proc. (przy stałych kursach wymiany), notując sprzedaż na poziomie 1,09 mld euro.
Stokrotka należy do litewskiej Maxima Grupe, która jest też właścicielem e-sklepu z żywnością Barbora, działającego w kilku największych aglomeracjach Polski.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: W tym roku sieć Stokrotka otworzy 1000. sklep w Polsce