SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

W streamingu nie tylko zyski. Sweet.TV wciąż pod kreską

Spółka zarządzająca w Polsce platformą streamingową Sweet.TV w 2024 roku potroiła przychody, ale mocno pogłębiła się także jej strata.

Fot. mockupbro.comFot. mockupbro.com

W 2024 spółka Sweet TV Group wypracowała 4,12 mln zł przychodów, co wobec 1,26 mln zł rok wcześniej oznacza wzrost o 227 proc.

Platforma Sweet.TV, wywodząca się ze Słowacji, pojawiła się w Polsce jesienią 2022 roku. oferuje kilka pakietów subskrypcyjnych z ponad 170 stacjami telewizyjnymi i ponad tysiącem filmów. Obecnie plan, po okresie promocyjnym, plan S kosztuje miesięcznie 22,90 zł, M – 45,90 zł, a L – 64,90 zł.

Od połowy ub.r. Sweet.TV oferuje też bezpłatne stacje w modelu reklamowym (FAST), kolejnych kilka pojawiło się pod koniec kwietnia br. Natomiast na początku 2025 roku udostępniła: TVP1, TVP2 i wszystkie wersje regionalne TVP3.

Wydatki operacyjne Sweet TV Group kolejny rok były znacznie wyższe od przychodów. W ub.r. sięgnęły 5,12 mln zł, po wzroście rok do roku o 168 proc. z 1,91 mln zł. To głównie konsekwencja skoku kosztów usług obcych (czyli przede wszystkim licencji do oferowanych treści) z 1,21 do 4,06 mln zł.

Natomiast wydatki na wynagrodzenia zwiększyły się z 516,2 do 555,7 tys. zł, na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze – z 84,1 do 104,8 tys., a pozostałe koszty operacyjne – z 17,5 do 120,6 tys.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

W konsekwencji strata firmy na poziomie sprzedażowym brutto pogłębiła się z 654,2 tys. do 1,10 mln zł, a w ujęciu netto – z 662,8 tys. do 1,12 mln zł. Ma zostać pokryta z przyszłych zysków.

Wskutek zeszłorocznej straty pogorszyły się kapitały własne spółki, już wcześniej ujemne. Na koniec ub.r. wynosiły 1,77 mln zł, wobec 652,8 tys. przed rokiem.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2024, a poprzedni – 2023

Dołącz do dyskusji: W streamingu nie tylko zyski. Sweet.TV wciąż pod kreską

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
fsweet
Nic dziwnego, jeśli kody promocyjne latają po internecie co chwilę.
odpowiedź
User
oo
Bądźmy szczerzy, jak znikną kody promocyjne i darmowe 7 dni na próbę, to zwiną się z rynku, bo nikt tego nie weźmie. Fajnie, bo za darmo się ogląda od ponad dwóch lat, ale jakość pozostawia wiele do życzenia
odpowiedź
User
Mark
Polska to nie Słowacja czy Czechy, gdzie takie internetowe platformy cieszą się dużym powodzeniem, a opłaty za płatną telewizję wyższe.
odpowiedź