W streamingu nie tylko zyski. Sweet.TV wciąż pod kreską
Spółka zarządzająca w Polsce platformą streamingową Sweet.TV w 2024 roku potroiła przychody, ale mocno pogłębiła się także jej strata.

W 2024 spółka Sweet TV Group wypracowała 4,12 mln zł przychodów, co wobec 1,26 mln zł rok wcześniej oznacza wzrost o 227 proc.
Platforma Sweet.TV, wywodząca się ze Słowacji, pojawiła się w Polsce jesienią 2022 roku. oferuje kilka pakietów subskrypcyjnych z ponad 170 stacjami telewizyjnymi i ponad tysiącem filmów. Obecnie plan, po okresie promocyjnym, plan S kosztuje miesięcznie 22,90 zł, M – 45,90 zł, a L – 64,90 zł.
Od połowy ub.r. Sweet.TV oferuje też bezpłatne stacje w modelu reklamowym (FAST), kolejnych kilka pojawiło się pod koniec kwietnia br. Natomiast na początku 2025 roku udostępniła: TVP1, TVP2 i wszystkie wersje regionalne TVP3.
Wydatki operacyjne Sweet TV Group kolejny rok były znacznie wyższe od przychodów. W ub.r. sięgnęły 5,12 mln zł, po wzroście rok do roku o 168 proc. z 1,91 mln zł. To głównie konsekwencja skoku kosztów usług obcych (czyli przede wszystkim licencji do oferowanych treści) z 1,21 do 4,06 mln zł.
Natomiast wydatki na wynagrodzenia zwiększyły się z 516,2 do 555,7 tys. zł, na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze – z 84,1 do 104,8 tys., a pozostałe koszty operacyjne – z 17,5 do 120,6 tys.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
W konsekwencji strata firmy na poziomie sprzedażowym brutto pogłębiła się z 654,2 tys. do 1,10 mln zł, a w ujęciu netto – z 662,8 tys. do 1,12 mln zł. Ma zostać pokryta z przyszłych zysków.
Wskutek zeszłorocznej straty pogorszyły się kapitały własne spółki, już wcześniej ujemne. Na koniec ub.r. wynosiły 1,77 mln zł, wobec 652,8 tys. przed rokiem.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2024, a poprzedni – 2023
Dołącz do dyskusji: W streamingu nie tylko zyski. Sweet.TV wciąż pod kreską