„Świat Wiedzy” liderem pism popularnonaukowych, „Newsweek Historia” na czele historycznych
W I półroczu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród miesięczników popularnonaukowych był „Świat Wiedzy”, natomiast wśród magazynów historycznych na pierwsze miejsce awansował magazyn „Newsweek Historia”.

Średnia sprzedaż ogółem popularnonaukowego miesięcznika „Świat Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w I półroczu 2014 roku wyniosła 100 601 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2013 roku była ona niższa o 7,97 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Zobacz jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Drugą pozycję zajął wydawany przez Grupę Burda miesięcznik „Focus”. Jego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 15,50 proc. i wyniósł 71 554 egz.
Trzecie miejsce zajął miesięcznik „21. Wiek” (Amconex). Pismo to zanotowało największy spadek w zestawieniu, wynoszący 36,06 proc. do poziomu 10 472 egz. (dane dla tego tytułu dotyczą okresu od stycznia do kwietnia br.).
Natomiast wśród miesięczników o tematyce historycznej z drugiego na pierwsze miejsce awansował magazyn „Newsweek Historia” (Ringier Axel Springer Polska), którego średnia sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 28 471 egz. Tytuł ten miesięcznikiem jest od marca ub.r. (wcześniej był dwumiesięcznikiem, jego wynik spadł o 10,57 proc.).
Z pierwszej na drugą lokatę spadł magazyn „Focus Historia” (Grupa Burda), którego wynik sprzedażowy w I półroczu br. wyniósł 27 208 egz., po spadku o 23,64 proc.
ZKDP | I półrocze | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2014 | 2013 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Świat Wiedzy | 167 978 | 100 601 | 100 601 | 196 974 | 109 315 | 109 315 |
Focus Poznać i Zrozumieć Świat | 157 845 | 71 604 | 71 554 | 166 605 | 84 712 | 84 679 |
21. Wiek | 22 351 | 10 472 | 10 472 | 29 805 | 16 378 | 16 378 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Newsweek Polska Historia | 60 492 | 28 471 | 28 471 | 61 653 | 31 836 | 31 836 |
Focus Historia | 60 050 | 27 208 | 27 208 | 66 339 | 35 633 | 35 633 |
W czerwcu 2014 roku sprzedaż ogółem popularnonaukowego „Świata Wiedzy” w porównaniu do czerwca 2013 roku zmniejszyła się o 4,33 proc. do 94 740 egz. Z kolei wynik „Focus” wyniósł 80 464 egz., po spadku o 4,01 proc.
Wśród pism historycznych na pozycję lidera awansował magazyn „Newsweek Historia” (26 492 egz.; spadek o 11,60 proc.). Z kolei na drugie miejsce spadł miesięcznik „Focus Historia” (21 251 egz.; w dół o 39,41 proc. - najwięcej w zestawieniu).
ZKDP | czerwiec | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2014 | 2013 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Świat Wiedzy | 159 990 | 94 740 | 94 740 | 182 994 | 99 027 | 99 027 |
Focus Poznać i Zrozumieć Świat | 157 740 | 80 514 | 80 464 | 155 900 | 83 875 | 83 825 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Newsweek Polska Historia | 56 997 | 26 492 | 26 492 | 59 976 | 29 967 | 29 967 |
Focus Historia | 59 000 | 21 251 | 21 251 | 65 220 | 35 076 | 35 076 |
Dołącz do dyskusji: „Świat Wiedzy” liderem pism popularnonaukowych, „Newsweek Historia” na czele historycznych