Szef T-Mobile Polska: Nie planujemy rebrandingu, Play poszedł o krok za daleko
Andreas Maierhofer, szef T-Mobile Polska przyznaje, że wprowadzenie przez tego operatora usług konwergentnych z kilku przyczyn ulegnie opóźnieniu. Na razie T-Mobile nie przewiduje w Polsce przeprowadzenia rebrandingu marki, takiej jaka miała ostatnio miejsce w Austrii. - Jestem za absolutną wolnością na rynku, ale promując hasło 5G Ready Play posunął się o krok za daleko - ocenia Andreas Maierhofer w rozmowie z Wirtualnemedia.pl.
O niektórych planach T-Mobile Polska oraz sytuacji operatora na polskim rynku Andreas Maierhofer mówił podczas spotkania z dziennikarzami w Warszawie, przy okazji podania przez telekom wyników finansowych za I kwartał 2019 r.
W raportowanym okresie spółka zanotowała spadek wpływów o 4,7 proc. do 1,496 mld zł oraz wzrost skorygowanego zysku EBITDA o 0,5 proc. do 398 mln zł. Na koniec marca telekom miał 10,82 mln klientów, o 314 tys. więcej niż rok wcześniej.
Odpowiadając na pytania mediów Andreas Maierhofer zdradził, że niektóre plany operatora uległy korekcie. Chodzi przede wszystkim o późniejsze od planowanego wprowadzenie na rynek usług konwergentnych, w tym tych związanych z własną platformą TV i wideo. Szef T-Mobile przyznał, że pewien wpływ na tę decyzję miał pożar, który w styczniu br. dotknął centrum obsługi danych telekomu na warszawskim Annopolu. Nie chodzi jednak tylko o to wydarzenie.
- W wypadku wprowadzania tak istotnego elementu jak usługi konwergentne mniejsze znaczenie ma czas, najważniejsze jest dostarczenie odbiorcy oferty na najwyższym poziomie - zaznaczył Maierhofer, który nie ukrywał, że przedstawiony mu projekt nowej usługi pozostawiał pod tym względem nieco do życzenia. W związku z tym zapadła decyzja o wydłużeniu terminu wprowadzenia oferty konwergentnej. Menedżer zastrzegł jednak, że zespół pracujący nad tym zestawem usług jest już bardzo bliski osiągnięcia celu, a sama oferta zostanie zaprezentowana niedługo.
Maierhofer przyznał, że obecnie nie ma żadnych planów przeprowadzenia w T-Mobile Polska rebrandingu marki podobnego do tego, do którego doszło niedawno w Austrii, gdzie zamiast T-Mobile pojawiła się Magenta Telekom. Nie wykluczył jednak, że nie będzie zmian w przyszłości. - Być może wprowadzenie usług konwergentnych stanie się okazją do ewentualnych rozważań nad zmianami dotyczącymi naszej marki - przyznał szef T-Mobile Polska.
Play posunął się o krok za daleko w promocji marki
Maierhofer odpowiadając na pytanie Wirtualnemedia.pl odniósł się też do kwestii procesu jaki T-Mobile wytoczył Play w związku z wykorzystywaniem przez tego operatora marketingowego hasła 5G Ready.
- Jestem zwolennikiem jak największej wolności na rynku, bo tylko ona zapewnia nam wszystkim swobodę działania i nie krępuje biznesowej kreacji - przyznał szef T-Mobile. - Uważam jednak że powinny istnieć pewne granice, i wydaje się że w tym wypadku Play posunął się o krok za daleko w promocji własnej marki. Jestem przekonany że sąd zajmie w tej sprawie sprawiedliwe stanowisko - zaznaczył Maierhofer.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Szef T-Mobile Polska: Nie planujemy rebrandingu, Play poszedł o krok za daleko